Articolul precedent |
Articolul urmator |
504 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-01-05 09:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
902/903.26 (2) |
Preistorie. Vestigii preistorice, artefacte, antichități (254) |
SM ISO690:2012 DRAGOMAN, Radu-Alexandru. Rolul recipientelor în circulația substanțelor și a imaterialului în tradiția (e)neolitică Cucuteni-Tripolie: exemplul vaselor-suport. In: Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare, Ed. 11, 29-31 octombrie 2019, Chișinău. Chișinău: Institutul Patrimoniului Cultural, 2019, Ediția 11, p. 34. ISBN 978-9975-84-104-7. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare Ediția 11, 2019 |
||||||
Conferința "Patrimoniul cultural: cercetare, valorificare, promovare" 11, Chișinău, Moldova, 29-31 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 902/903.26 | ||||||
Pag. 34-34 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Pornind de la rediscutarea unei categorii de recipiente aparținând tradiției (e)neolitice Cucuteni-Tripolie (cca 5500-2750 BC), cea a vaselor-suport, prezentarea își propune, pe de o parte, să evidențieze importanța circulației substanțelor și a imaterialului ca parte a credințelor religioase a comunităților Cucuteni-Tripolie, precum și rolul central al recipientelor în respectiva circulație, și, pe de altă parte, să producă o critică la adresa interpretărilor culturii materiale (e)neolitice ce operează, de o manieră mai mult sau mai puțin explicită, cu dihotomia modernistă dintre funcțional și simbolic. În prima parte a comunicării este prezentat un istoric al manierelor în care vasele-suport au fost până acum interpretate; în cea de a doua parte, pentru o mai bună înțelegere a rolului lor, vasele-suport sunt puse în relație cu alte categorii de recipiente și cu o serie de contexte arheologice aparținând tot tradiției Cucuteni-Tripolie; cea de a treia parte reinterpretează vasele-suport în lumina unor exemple etnografice și a abolirii distincției dintre funcțional și simbolic. Astfel, prezentarea se dorește a fi o contribuție la cercetarea și cunoașterea dimensiunii materiale a credințelor religioase aparținând comunităților (e)neolitice din sud-estul Europei. |
||||||
|