Jazzul în contextul postmodernismului: repere teoretice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
865 40
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 21:44
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.161.03 (11)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (274)
SM ISO690:2012
TCACENCO, Victoria. Jazzul în contextul postmodernismului: repere teoretice. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 60-63. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597250
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Jazzul în contextul postmodernismului: repere teoretice

Jazz in the context of postmodernism: theoretical milestones

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597250
CZU: 785.161.03

Pag. 60-63

Tcacenco Victoria
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

Articolul de faţă are drept scop de a introduce în circuitul ştiinţific naţional unele teorii care tratează specificul jazzului la etapa actuală a evoluţiei acestuia prin prisma teoriei şi practicii postmodernismului. Sunt prezentate şi analizate succint unele concepte, care pot completa baza metodologică a lucrărilor dedicate analizei fenomenelor jazzului naţional la confluenţa secolelor XX-XXI. Pe baza conceptelor cercetătorilor internaţionali se evidenţiază un aparat ştiinţific veridic aprobat în analiza fenomenelor jazzistice universale. Printre ele sunt evidenţiate procedee de intertextualitate, deconstrucţia semnificaţiilor artistice şi culturale, recodificare semantică şi alte procedee.

This article aims to introduce into the national scientific circuit some theories that deal with the specificity of jazz at the present stage of its evolution through the theory and practice of postmodernism. Some concepts are briefly presented and analyzed, which can complement the methodological basis of the works dedicated to the analysis of national jazz phenomena at the confluence of the 20th-21st centuries. Based on the concepts of international researchers, a verifiable scientific apparatus is endorsed in the analysis of universal jazz phenomena. Intertextuality, deconstruction of artistic and cultural meanings, semantic re-codification and other methods are highlighted.

Cuvinte-cheie
jazz, postmodernism, intertextualitate, deconstrucție, recodificare,

jazz, postmodernism, intertextuality, deconstruction, re-codification