O abordare fenomenologico-muzicologică a muzicii electronice: Nici vis, nici lumina, nici tristeţe şi SBA de Mihail Afanasiev
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
599 6
Ultima descărcare din IBN:
2022-10-05 15:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
789.983+78.071.1(478)(092) (1)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
BARBAS, Valeria. O abordare fenomenologico-muzicologică a muzicii electronice: Nici vis, nici lumina, nici tristeţe şi SBA de Mihail Afanasiev. In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 47-53. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597236
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

O abordare fenomenologico-muzicologică a muzicii electronice: Nici vis, nici lumina, nici tristeţe şi SBA de Mihail Afanasiev

A phenomenological-musicological approach to electronic music: No dream, no light, no sadness and SBA by Mihail Afanasiev

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597236
CZU: 789.983+78.071.1(478)(092)

Pag. 47-53

Barbas Valeria
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

În articolului de faţă autoarea realizează o analiză fenomenologico-muzicologică a creaţiilor de muzică electronică semnate de compozitorul Mihail Afanasiev din Republica Moldova. Tendinţele vest-europene în muzica electronică amalgamate cu tehnica prelucrării electronice multietapizate se profilează în muzica de studio a compozitorului M. Afanasiev. Preocupările compozitorului M. Afanasiev în elaborarea unui discurs muzical de sorginte netemperată şi, în acelaşi timp, „de o densitate informativă înaltă” s-au relevat de la primele creaţii compuse în anii ‘90; menţionăm – Nici vis, nici lumină, nici tristeţe (1996) şi SBA (2001) – ambele creaţii prezintă inovaţii tehnologice, estetice şi muzicale. Investigarea muzicii de studio presupune o abordare complexă, aplicarea metodelor tradiţionale ale muzicologiei se dovedeşte a fi ineficienta în multe privinţe. Autoarea prezentului studiu apelează la instrumentarul fenomenologic pentru a releva anumite aspecte de receptare a fenomenului muzicii electronice.

In the present article, the author undertakes a phenomenological-musicological analysis of the electronic music, namely of the works signed by Mihail Afanasiev, composer from the Republic of Moldova. The Western European tendencies in electronic music combined with the multi-stage electronic processing technique are reflected in the studio music of the composer M. Afanasiev. The composer’s concerns in developing a musical discourse of untempered origin and, at the same time, of a “high informational density” were highlighted in the first creations composed in the early 1990s - No Dream, No Light, No Sadness (1996) and SBA (2001) - both works present technological, aesthetic and musical innovations. Investigating studio music requires a complex approach, the application of traditional methods of musicology proves to be ineffective in many aspects. The author of the present study uses the phenomenological tools to reveal certain issues regarding to the electronic music phenomenon.

Cuvinte-cheie
muzica electronică, muzica de studio, fenomenologie muzicală, câmp informaţional, Mihail Afanasiev,

electronic music, studio music, musical phenomenology, information field, Mihail Afanasiev