Pictures at an Exhibition by M. P. Mussorgsky as Perceived by Western and Russian Scholars
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
889 56
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 06:54
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.071.1(470) (6)
Muzică (1804)
SM ISO690:2012
MADDOX, Svetlana. Pictures at an Exhibition by M. P. Mussorgsky as Perceived by Western and Russian Scholars . In: Arta , 2019, nr. 2(AAV), pp. 20-24. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3597223
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Numărul 2(AAV) / 2019 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Pictures at an Exhibition by M. P. Mussorgsky as Perceived by Western and Russian Scholars

„Tablouri dintr-o expoziție” de M. P. Musorgski în percepția cercetătorilor occidentali și ruși

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3597223
CZU: 78.071.1(470)

Pag. 20-24

Maddox Svetlana
 
Boise State University
 
 
Disponibil în IBN: 23 ianuarie 2020


Rezumat

The article is devoted to Mussorgsky’s famous a suite of pieces composed for piano, Pictures at an Exhibition. The author of this study examines, analyzes, and compares divergent perceptions of foreign and Russian scholars about this renowned composition by Mussorgsky. Due to the fact that there is such an array of diverse viewpoints about Pictures at an Exhibition, some of which are conflicting or even contradictory, there is a need to collect, expose, and discuss these findings. The purpose of this study, therefore, is to come to a better understanding of the meaning of Mussorgsky’s composition through a thorough examination of various insights presented by numerous researchers. These discoveries, shared by Western and Russian scholars, will then add to the knowledge of musicologists and performers. Besides, this study introduces viewpoints and ideas expressed by Western scholars from sources that are less known in Eastern Europe.

Articolul este consacrat celebrului ciclu de piese cu program pentru pian „Tablouri dintr-o expoziție” de Musorgski. Autorul acestui articol investighează, analizează și compară percepțiile divergente ale cercetătorilor ruși și străini despre această lucrare renumită a lui Musorgski. Datorită faptului că există o asemenea varietate de puncte de vedere diferite cu privire la „Tablouri dintr-o expoziție”, dintre care unele sunt îndoielnice și chiar contradictorii, este necesar să se colecteze, să se analizeze și să se discute aceste afirmații. Scopul acestui studiu este, prin urmare, de a pătrunde mai bine în conceptul lucrării lui Musorgski, studiind cu atenție diferitele percepții prezentate de numeroși cercetători ai operei lui. Aceste descoperiri, împărtășite de oamenii de știință occidentali și ruși, vor adăuga apoi la cunoștințele muzicologilor și interpreților. În plus, acest articol prezintă cititorului cercetările occidentale, colectate din surse mai puțin cunoscute în Europa de Est.

Cuvinte-cheie
Mussorgsky, Pictures at an Exhibition, suite of pieces composed for piano, miniatures for piano, Promenade, The Gnome, The Old Castle, The Tuileries, The Ox-Cart /Bydlo, Ballet of Unhatched Chicken Samuel Goldenberg and Schmuyle, The Market Place in Limoges, The Catacombs, The Hut on Hen Legs/Baba-Yaga, The Great Gate (Bogatyr Gates) of Kiev,

Musorgski, „Tablouri dintr-o expoziție”, ciclu de piese cu program, miniaturi pentru pian, Promenade, Gnomus, Castel vechi, Grădina Tuilerie, Bydlo, Baletul puilor noneclozați, Doi evrei, bogătașul și săracul, Piața din Limoges, catacombe, Baba Hârca/ BabaYaga, Porțile voinicești din Kiev