Accepțiuni generale privind factorii generatori ai violenţei şcolarei
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
614 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 12:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.624+343.62 (1)
Psihologie socială (944)
Infracțiuni împotriva persoanei (297)
SM ISO690:2012
POSTOVAN, Olga. Accepțiuni generale privind factorii generatori ai violenţei şcolarei. In: Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice, 2015, nr. XV(1), pp. 112-118. ISSN 1857-0976.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Anale ştiinţifice ale Academiei „Ştefan cel Mare” a MAI al RM: ştiinţe juridice
Numărul XV(1) / 2015 / ISSN 1857-0976

Accepțiuni generale privind factorii generatori ai violenţei şcolarei

General acceptances regarding the factors that generate school violence

CZU: 316.624+343.62

Pag. 112-118

Postovan Olga
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

Violenţa, inerentă naturii umane, este omniprezentă în societate şi îmbracă diferite forme de manifestare. Ca parte integrantă a comunităţii, mediul educaţional preia o parte a tensiunilor şi este, la rîndul său, un cadru generator de diferite tipuri de tensiuni. Fără îndoială, violenţa în şcoli nu este un fenomen nou, ea însoţind praxisul educaţional de la începuturile sale, este însă mai cunoscută prin contribuţia mass-media şi prin permeabilitatea dobîndită de instituţiile de învăţămînt în noul context al globalizării.

The violence, inherented in human nature, is omnipresent in society and takes various forms. As part of community, educational background takes some presure and, in turn, a frame generator for various types of intensity (presure). Undoubtedly, violence in schools is not a new phenomenon it accompanying the educational praxis from its inception, however, it is best known through the media and through the contribution of acquired permeability of educational institutions in the new context of globalization.

Cuvinte-cheie
violență școlară, violenţă socială, violenţă cotidiană, praxis educaţional, școlaritate, personalitatea elevului, mediu şcolar, factori biologici, factori sociologici, factori psihologici, violenţa în mass-media,

school violence, social violence, everyday (diurnal) violence, educational praxis, schooling, student personality, school environment, biological factors, sociological factors, psychological factors, violence in the media