Articolul precedent |
Articolul urmator |
636 20 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 18:19 |
SM ISO690:2012 BLEANDURĂ, Nicoleta. Situaţia – punct de pornire în formarea competenţelor. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 88-94. ISBN 978-9975-50-060-9 . |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011 | ||||||
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective" Bălți, Moldova, 25 mai 2011 | ||||||
|
||||||
Pag. 88-94 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Introducerea progresivă a învăţămîntului orientat spre formarea competenţelor este o necesitate a societăţii contemporane. Lipsa unei definiţii unanime clare a noţiunii de competenţă nu facilitează deloc acest proces, ci dimpotrivă. Ca rezultat, apar multe confuzii în ceea ce priveşte definirea competenţei drept capacitate, obiectiv, performanţă, calificare sau chiar caracteristică a persoanei. Totuşi există anumite elemente cheie ce definesc conceptul de competenţă, acceptate de mai mulţi cercetători. În articol este analizată abordarea noţiunii de competenţă, pornind de la elementul ei esenţial – situaţia. Sînt cercetate diversele roluri atribuite situaţiei în dezvoltarea competenţelor precum: caracteristică a competenţei, sursă sau criteriu. În final, este analizată posibilitatea gestionării competenţelor, pornind de la un referenţial de situaţii. |
||||||
Cuvinte-cheie competenţă, învăţămînt centrat pe competenţe, situație, poziţie, obiectiv, capacitate, performanţă, calificare, referenţial, competence, competence-based learning, situation, position, objectives, Capacity, performance, qualification. |
||||||
|