Situaţia – punct de pornire în formarea competenţelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
636 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-18 18:19
SM ISO690:2012
BLEANDURĂ, Nicoleta. Situaţia – punct de pornire în formarea competenţelor. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 88-94. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Situaţia – punct de pornire în formarea competenţelor


Pag. 88-94

Bleandură Nicoleta
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

 Introducerea progresivă a învăţămîntului orientat spre formarea competenţelor este o necesitate a societăţii contemporane. Lipsa unei definiţii unanime clare a noţiunii de competenţă nu facilitează deloc acest proces, ci dimpotrivă. Ca rezultat, apar multe confuzii în ceea ce priveşte definirea competenţei drept capacitate, obiectiv, performanţă, calificare sau chiar caracteristică a persoanei. Totuşi există anumite elemente cheie ce definesc conceptul de competenţă, acceptate de mai mulţi cercetători. În articol este analizată abordarea noţiunii de competenţă, pornind de la elementul ei esenţial – situaţia. Sînt cercetate diversele roluri atribuite situaţiei în dezvoltarea competenţelor precum: caracteristică a competenţei, sursă sau criteriu. În final, este analizată posibilitatea gestionării competenţelor, pornind de la un referenţial de situaţii.  

Competence-oriented education has become a necessity of the modern society. The lack of a clear and unanimous definition of the concept of competence does not facilitate this process, though. In consequence, there is much confusion related to defining competence as capacity, objective, performance, qualification or even a characteristic of a person. However, there are some key elements that define the concept of competence that are supported by many researchers. The article analyses the competence concept approach starting from its essential element - the situation. Different roles of the situation in developing competences are investigated, such as competence characteristics, source or criterion. Finally, the author analyses the possibility of competence management through a referential of situations.  

Cuvinte-cheie
competenţă, învăţămînt centrat pe competenţe, situație, poziţie, obiectiv, capacitate, performanţă, calificare, referenţial,

competence, competence-based learning, situation, position, objectives, Capacity, performance, qualification.