Formarea competenţelor de utilizare a calculatorului în cadrul disciplinei „Informatica generală”
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
560 4
Ultima descărcare din IBN:
2022-05-19 16:31
SM ISO690:2012
SÎRBU, Olesea. Formarea competenţelor de utilizare a calculatorului în cadrul disciplinei „Informatica generală”. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 85-88. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Formarea competenţelor de utilizare a calculatorului în cadrul disciplinei „Informatica generală”


Pag. 85-88

Sîrbu Olesea
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 21 ianuarie 2020


Rezumat

Abordarea prin competenţe impune ca finalităţile educaţiei să fie formulate nu doar în termeni concreţi şi pragmatici, ci mai ales din perspectiva nevoilor reale de formare a personalităţii celui educat. Articolul este dedicat problemei formării competenţelor de lucru la calculator în cadrul disciplinei „Informatica generală”. Specificul formării competenţelor de utilizare a calculatorului în cadrul disciplinei „Informatica generală” constă în direcţionarea acestora spre activitatea absolvenţilor în calitate de profesor de informatică.  Este prezentată cu acest scop modalitatea formării competenţelor de utilizare a calculatorului prin proiecte, ce permite ca viitorul specialist să nu fie doar la curent cu tehnologiile informaţionale existente, dar să fie capabil să le aplice nemijlocit în activitatea sa.   

The competence approach imposes the goal of the education to be formulated from the point of view of the person’s real needs of personality training rather than in concrete and pragmatic terms. The article is devoted to the problem of developing PC working competences within the „General Informatics” discipline. Such competences are developed with a specific aim of training future teachers of informatics. Project work is presented as a means of developing computer competences, which enables the future specialists to be both informed about the existent informational technologies and to be able to use them in their activity.  

Cuvinte-cheie
invatamint, competenţă, lucru individual, utilizare calculator, lucru la calculator, model axat pe proiect,

education, competence, individual work, computer use, working on PC, project focused model