Strategii și modalități de dezvoltare a competențelor transversale ale elevilor în cadrul orelor de istorie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
734 46
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-25 19:17
SM ISO690:2012
BARBĂROȘ, Claudia. Strategii și modalități de dezvoltare a competențelor transversale ale elevilor în cadrul orelor de istorie. In: Dialog intercultural polono-moldovenesc: Culegere de studii. Materialele Congresului Știinţific Internaţional Polono-Moldo-Român: Educaţie-PoliticăSocietate, 1-4 aprilie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. III, nr.1, pp. 60-66. ISBN 978-9975-76-273-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Dialog intercultural polono-moldovenesc
Vol. III, nr.1, 2019
Congresul "Dialog intercultural polono-moldovenesc"
Chişinău, Moldova, 1-4 aprilie 2019

Strategii și modalități de dezvoltare a competențelor transversale ale elevilor în cadrul orelor de istorie


Pag. 60-66

Barbăroș Claudia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2020


Rezumat

În sec. al XXI- secolul cunoașterii, în educație se produc transformări majore. Este vorba despre relațiile de transversalitate și integralitate. Prin integrare putem înțelege „acțiunea de a asocia diferite obiecte de studiu, din același domeniu sau din domenii diverse, într-una și aceeași planificare a învățării”. Sinonimele pentru integrare sunt: fuziune, armonizare, încorporare, unificare și coeziune. Pentru a dezvolta competențele transversale vom aplica diverse  strategii didactice: lucrul cu  sursele istorice, jocul de rol, reflecția personală, problematizarea etc.

 In the twenty-first century of knowledge, major transformations take place in education. It is about transdisciplinarity and completeness. By integrating, we can understand "the action of associating different study objects, from the same domain or from develop different domains, into one and the same planning of learning." Synonyms for integration are: merger, harmonization, incorporation, unification and cohesion. To transversal competences, we will apply different teaching strategies: working with historical sources, role play, personal reflection, problem-solving, etc.

Cuvinte-cheie
competențe, transdisciplinaritate, transversalitate, integralitate, interdisciplinaritate,

competences, transdisciplinarity, transversality, integrity, interdisciplinarity