Conceptualizarea curriculumului universitar: logica competenţelor şi logica obiectivelor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
730 25
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 21:35
SM ISO690:2012
CABAC, Valeriu. Conceptualizarea curriculumului universitar: logica competenţelor şi logica obiectivelor. In: Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective: Materialele Conferinţei Ştiinţifice Internaţionale consacrată aniversării a 65-a de la fondarea Universităţii de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, 25 mai 2011, Bălți. Bălţi: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2011, pp. 8-13. ISBN 978-9975-50-060-9 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective 2011
Conferința "Abordarea prin competenţe a formării universitare: probleme, soluţii, perspective"
Bălți, Moldova, 25 mai 2011

Conceptualizarea curriculumului universitar: logica competenţelor şi logica obiectivelor


Pag. 8-13

Cabac Valeriu
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 20 ianuarie 2020


Rezumat

Datorită implementării cirriculei modernizate în învăţămîntul preuniversitar, în Republica Moldova a fost reiterat interesul faţă de conceptul de competenţă. Comunicarea este dedicată analizei evoluţiei conceptului de curriculum  şi a caracteristicilor principale ale acestui concept. Este introdusă noţiunea de cadru organizator al curriculum-ului. Sînt analizate următoarele cadre organizatoare: conţinuturile, obiectivele, competenţele. Deoarece noţiunea de competenţă se află într-un proces de clarificare, sînt analizate mai multe variante de introducere a competenţei în curriculum: prin obiective terminale, prin resurse şi integrarea lor, prin situaţii.  

Due to the implementation of the modernized curriculum in the pre-higher education in the Republic of Moldova, the interest in the competence concept was reiterated. Communication is dedicated to the analysis of the evolution of curriculum concept and to the main principles of this concept. The notion of curriculum organizing framework was introduced. The following organizing frameworks were analyzed: contents, objectives, competences. Because the competence notion is under the process of clarification, there are being analyzed more variants of introducing the competence in the curriculum: by terminal objectives, by resources and their integration, by situations.  

Cuvinte-cheie
curriculum, programă, cadru organizator al curriculum-ului, obiectiv, conținut, competenţă, situație, resursă, acţiune,

curriculum, program, curriculum organizing framework, objective, content, competence, situation, resource, action