Articolul precedent |
Articolul urmator |
1473 93 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-05 17:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
821.135.1.09 (622) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087) |
SM ISO690:2012 CARAMAN, Vlad. Elemente de Bildungsroman în „Hronicul şi cântecul vârstelor” de Lucian Blaga (adolescenţa). In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Spiritus loci: interferențe, confluență, rezistență, 10-11 octombrie 2019, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2019, Ediţia 13, pp. 42-46. ISBN 978-9975-3289-6-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european Ediţia 13, 2019 |
||||||
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european" Chişinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 821.135.1.09 | ||||||
Pag. 42-46 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În acest articol continuăm analiza elementelor de Bildungsroman din cartea lui Lucian Blaga „Hronicul şi cântecul vârstelor”, deja la etapa de vârstă adolescenţa. Identificăm astfel următoarele motive, oportunităţi în devenirea eroului adolescent, precum conştientizarea frumuseţii feminine, dragostea conştientă, plictiseala de şcoală, lecturile filosofice, alegerea profesiei, publicarea primului articol, vizitele dese la teatru, dorinţa de a pleca peste hotare, relaţia cu rudele apropiate, întâlnirea dragostei celei mari, licenţa, autocritica, învăţarea din greşelile proprii, aprecierea marilor personalităţi, primii paşi la academie şi punctul de vârf ‒ căsătoria. Toate acestea îl pregătesc psihologic de trecerea la maturitate. |
||||||
Cuvinte-cheie Bildungsroman, educaţie, transformare, adolescenta, etapă, răstimp, devenire, motiv, personaj, cunoaştere, conştientizare, dragoste, familie, Bildungsroman, education, transformation, adolescence, stage, time, becoming, motive, character, knowledge, awareness, love, family |
||||||
|