Elemente de Bildungsroman în „Hronicul şi cântecul vârstelor” de Lucian Blaga (adolescenţa)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1473 93
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-05 17:58
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
821.135.1.09 (622)
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2087)
SM ISO690:2012
CARAMAN, Vlad. Elemente de Bildungsroman în „Hronicul şi cântecul vârstelor” de Lucian Blaga (adolescenţa). In: Filologia modernă: realizări şi perspective în context european: Spiritus loci: interferențe, confluență, rezistență, 10-11 octombrie 2019, Chişinău. Chişinău: "Tipocart Print" SRL, 2019, Ediţia 13, pp. 42-46. ISBN 978-9975-3289-6-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Filologia modernă: realizări şi perspective în context european
Ediţia 13, 2019
Colocviul "Filologia modernă: realizări şi perspective în context european"
Chişinău, Moldova, 10-11 octombrie 2019

Elemente de Bildungsroman în „Hronicul şi cântecul vârstelor” de Lucian Blaga (adolescenţa)

CZU: 821.135.1.09

Pag. 42-46

Caraman Vlad
 
Institutul de Filologie Română „Bogdan Petriceicu-Hasdeu”
 
 
Disponibil în IBN: 13 ianuarie 2020


Rezumat

În acest articol continuăm analiza elementelor de Bildungsroman din cartea lui Lucian Blaga „Hronicul şi cântecul vârstelor”, deja la etapa de vârstă adolescenţa. Identificăm astfel următoarele motive, oportunităţi în devenirea eroului adolescent, precum conştientizarea frumuseţii feminine, dragostea conştientă, plictiseala de şcoală, lecturile filosofice, alegerea profesiei, publicarea primului articol, vizitele dese la teatru, dorinţa de a pleca peste hotare, relaţia cu rudele apropiate, întâlnirea dragostei celei mari, licenţa, autocritica, învăţarea din greşelile proprii, aprecierea marilor personalităţi, primii paşi la academie şi punctul de vârf ‒ căsătoria. Toate acestea îl pregătesc psihologic de trecerea la maturitate.

This article talks about the work of Lucian Blaga „Hronicul și cântecul vârstelor” interpreted as a Bildungsroman at the age of adolescence. Thus, we identify the following reasons: awareness of feminine beauty, conscious love, school boredom, philosophical readings, choice of profession, publication of the first article, frequent visits to the theatre, desire to go abroad, relationships with close relatives, meeting the great love, university graduation, self-criticism, learning from his own greed, appreciation of great personalities, the first steps to the academy and the top point – his marriage.

Cuvinte-cheie
Bildungsroman, educaţie, transformare, adolescenta, etapă, răstimp, devenire, motiv, personaj, cunoaştere, conştientizare, dragoste, familie,

Bildungsroman, education, transformation, adolescence, stage, time, becoming, motive, character, knowledge, awareness, love, family