Afişul social postbelic – mijloc de informare publică (din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
609 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-22 05:20
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
069.5:070(478)(091) (2)
Muzee. Expoziții permanente (505)
Ziare. Presă. Jurnalism (561)
SM ISO690:2012
STĂVILĂ, Vera. Afişul social postbelic – mijloc de informare publică (din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei). In: Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei.: Istorie - Arheologie - Muzeologie, Ed. 29, 17-18 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2019, Ediția 29, pp. 51-52.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei.
Ediția 29, 2019
Conferința "Conferinţa ştiinţifică a Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei."
29, Chişinău, Moldova, 17-18 octombrie 2019

Afişul social postbelic – mijloc de informare publică (din patrimoniul Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei)

CZU: 069.5:070(478)(091)

Pag. 51-52

Stăvilă Vera
 
Muzeul Naţional de Istorie a Moldovei
 
 
Disponibil în IBN: 9 ianuarie 2020


Rezumat

Subiectul acestei comunicări îl constituie afişul social postbelic şi este o continuare a cercetării şi valorificării colecţiei de afişe din patrimonial Muzeului Naţional de Istorie a Moldovei. În comunicare ne-am propus, să obţinem o privire de ansamblu asupra afişului social din perioada postbelică, pe de altă parte să stabilim funcţiile, rolul, eficienţa şi valoarea artistică a acestuia. Începând cu a doua jumătate a anilor ‘50 ai sec. XX, când problema războiului trece pe planul doi, afişul social îşi schimbă tonalitatea, dar nu devine mai puţin politizat. Acesta este orientat spre actualizarea unor probleme ale societăţii, scopul fiind de a schimba atitudinea cetăţenilor în diverse probleme, sau de a anunţa o iniţiativă socială a puterii de stat, iar într-o perspectivă mai îndelungată de a crea noi valori sociale. În perioada sovietică crearea şi popularizarea acestui gen de afişe era necesară statului sovietic şi pentru propagarea modului de viaţă sovietic şi de a marca o linie între cetăţenii sovietici şi cei din lumea capitalistă. Afişul social creat în această perioadă este foarte divers din punct de vedere tematic, şi variat prin mesaj, format şi design. Cele mai frecvente teme abordate sunt cele legate de dezvoltarea agriculturii, protejarea mediului înconjurător, disciplina la locul de muncă, promovarea modului sănătos de viaţă: combaterea alcoolismului, fumatului, narcomaniei, leneviei, relaţiile în familie, respectarea constituţiei şi drepturilor omului ş.a.