Rolul proiectelor educaționale în abordarea interdisciplinară chimie-biologie
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
771 29
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-11 03:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:[54+57] (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
Științe biologice în general (3590)
SM ISO690:2012
ROTARI, Natalia. Rolul proiectelor educaționale în abordarea interdisciplinară chimie-biologie. In: Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice: Didactica științelor exacte, 1-2 martie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 2, pp. 279-284. ISBN 978-9975-76-268-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice
Vol. 2, 2019
Conferința "Materialele Conferinței Republicane a Cadrelor Didactice"
Chişinău, Moldova, 1-2 martie 2019

Rolul proiectelor educaționale în abordarea interdisciplinară chimie-biologie

The role of educational projects in the interdisciplinary approach chemie-biology

CZU: 37.02:[54+57]

Pag. 279-284

Rotari Natalia
 
Gimnaziul "V. Bejinaru", s. Hăsnășenii Noi, r-nul Drochia
 
 
Disponibil în IBN: 9 ianuarie 2020


Rezumat

Rolul abordării interdisciplinare a materiei, în contextul învățământului centrat pe elev este unul substanțial, mai ales în cadrul ariei curriculare matematică și științe ale naturii, unde interdisciplinaritatea este absolut obligatorie, având în vedere aplicabilitatea directă în practică a chimiei, fizicii, biologiei și matematicii. Un impact mai evident în abordarea interdisciplinară poate fi obținut în urma implementării proiectelor educaționale de cercetare în care elevul identifică necesitățile și acumulează/selectează cunoștințe din diferite domenii în vederea soluționării diferitor situații autentice, relaționând experiențele școlare cu cele din afara școlii, cu propriile nevoi și interese.

The role of interdisciplinary approach to the subject in the context of student-centered education is a substantial one, especially within mathematical curricular areas and natural sciences, where interdisciplinarity is absolutely mandatory given the direct applicability of chemistry, physics, biology and mathematics. A more obvious impact on the interdisciplinary approach can be achieved through the implementation of research educational projects where the learner identifies needs and accumulates / selects knowledge from different fields in order to solve different authentic situations by linking school experiences with those outside school with their own needs and interests.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, abordare interdisciplinară, proiect educațional, cercetare, motivație pentru învățare, proces de predare-învățare-evaluare,

interdisciplinarity, interdisciplinary approach, educational project, research, Motivation for learning, teaching-learning-evaluation process