Fizica stării condensate, mecanica cuantică şi formarea fizicienilor. Trasee separate versus domenii complementare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
708 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-24 00:19
SM ISO690:2012
ZUBAC, Ion. Fizica stării condensate, mecanica cuantică şi formarea fizicienilor. Trasee separate versus domenii complementare. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, 28-29 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018, Vol. 1, pp. 76-79. ISBN 978-9975-76-252-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2018
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
Chişinău, Moldova, 28-29 septembrie 2018

Fizica stării condensate, mecanica cuantică şi formarea fizicienilor. Trasee separate versus domenii complementare


Pag. 76-79

Zubac Ion
 
Institutul de Fizică Aplicată
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2020


Rezumat

Mecanismul de pregătire a cadrelor calificate în domeniul fizicii pretinde atingerea unor ținte, și rezultatul acestui proces depinde de acțiunea mai multor factori, inclusiv de îndeplinirea responsabilă a sarcinilor concrete specifice programei universitare. Soluții menite să sprijine nivelul de formare a studenților în domeniul respectiv ar putea fi identificate dacă, în prima instanță, se stabilesc forma actuală și premisele acestui mecanism. Dinamica pregătirii cadrelor înalt calificate în domeniul de care vorbim scoate în prim plan două ramuri: fizica stării condensate și mecanica cuantică. În articol sunt discutate aspecte din procesul de pregătire a cadrelor calificate în fizică în contextul pseudo-aplicării sistemului bolognez în Republica Moldova.

The training mechanism for physics qualified cadres requires the achievement of targets, and the outcome of this process depends on the action of several factors, including the responsible fulfillment of the task specific to the university program. Solutions directed to support the level of training of students in physics could be identified if the current form and the prerequisites of this mechanism are established in the first instance. The dynamics of the training of highly qualified cadres in the field we are talking about, brings out two branches: condensed matter physics and quantum mechanics. The aspects of the process of qualified physicists training in the context of the pseudo-application of the Bolognese system in the Republic of Moldova are being discussed.

Cuvinte-cheie
formarea specialiştilor, materie condensată, predare-învăţare, mecanica cuantică, traseu educaţional, progres,

training of specialists, condensed matter, teaching-learning, quantum mechanics, educational path, progress