Atitudini și orientări valorice: definiții, funcții, corelații
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1341 175
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-17 15:29
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, LEȘAN, Lilia. Atitudini și orientări valorice: definiții, funcții, corelații. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 1, pp. 21-25. ISBN 978-9975-76-285-4.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 1, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

Atitudini și orientări valorice: definiții, funcții, corelații


Pag. 21-25

Antoci Diana, Leșan Lilia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 31 decembrie 2019


Rezumat

În articolul dat sunt examinate varii poziții teoretico-științifice și expuse cele personale cu referire la orientări valorice și atitudinile care constituie elementele fundamentale ale personalității și exprimă poziția personalității față de realitatea socială, determină motivația personalității în devenire, influențează asupra activității umane, acțiunilor și comportamentelor. Studiul orientărilor valorice și atitudinilor din perspectiva tangențelor corelaționale sunt puțin studiate în domeniul științelor educației și determină actualitatea cercetării întreprinse în vederea determinării direcțiilor de abordare a personalității copilului aflate în dezvoltare.

This article examines various theoretical and scientific positions and the personal ones with reference to the value orientations and attitudes that constitute the fundamental elements of the personality and expresses the position of the personality towards the social reality, determines the motivation of the personality in becoming, influences the human activity, actions and behaviors. The study of value orientations and attitudes from the point of view of correlative tangencies are little studied in the domain of education sciences and determines the actuality of the research undertaken in order to determine directions of personality developing within childhood.

Cuvinte-cheie
valoare, orientare valorică, atitudine, comportament, personalitate,

value, value orientation, attitude, behavior, personality