Формирование нравственно-этической и эстетической личности на уроках русской литературы в контексте вызовов современности
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
596 0
SM ISO690:2012
ГЕРЛОВАН, Ольга, ГЕТЬМАНЕНКО, Наталия. Формирование нравственно-этической и эстетической личности на уроках русской литературы в контексте вызовов современности. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 3, pp. 120-126. ISBN 978-9975-76-286-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective
Vol. 3, 2019
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective"
1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019

Формирование нравственно-этической и эстетической личности на уроках русской литературы в контексте вызовов современности


Pag. 120-126

Герлован Ольга1, Гетьманенко Наталия2
 
1 Тираспольский государственный университет,
2 Карлов университет, Прага
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2019


Rezumat

În articol este actualizată problema creării personalității moral-etice și estetice la orele de literatură rusă în contextul provocărilor contemporaneității. În baza operei poetului rus V.A. Jukovskii se demonstrează căile posibile de a trezi interesul elevilor pentru studiul biografiei și creației artistului cu scopul formării și dezvoltării profilului moral și estetic. Se afirmă, că în așa mod elevii vor descoperi o experiență etică și estetică proprie de formare a atitudinii față de lumea înconjurătoare.

The article actualizes the problem of the formation of a moral, ethical and aesthetic personality during the lessons of Russian literature in the context of the challenges of our time. On the example of studying the creativity of the Russian poet V.A. Zhukovsky there are demonstrated possible ways of how to cause students' interest to the life and work of the artist with the aim of his unobtrusive moral and aesthetic formation and development. It is argued that such work will help the students to acquire their own ethical and aesthetic experience in order to build their attitude towards the world.