Articolul precedent |
Articolul urmator |
5192 163 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-15 20:30 |
SM ISO690:2012 ANGHELIUC, Doina, STRĂJESCU, Natalia. Simbolul casei în dramaturgia lui Ion Druță. In: Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective, Ed. 1, 27-28 septembrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2019, Vol. 3, pp. 9-12. ISBN 978-9975-76-286-1. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective Vol. 3, 2019 |
||||||
Conferința "Învăţământ superior: tradiţii, valori, perspective" 1, Chişinău, Moldova, 27-28 septembrie 2019 | ||||||
|
||||||
Pag. 9-12 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Simbolul casei capătă o conotație aparte în dramaturgia lui Ion Druță. Remarcabile, în acest sens, sunt operele Casa mare și Păsările tinereții noastre. Casa mare a Vasiluței este și un spațiu real, aflat sub semnul durabilității, rânduielii și statorniciei, cărora stăpâna le mai adaugă și însemnele spațiului ce țin de sufletul ei de om frumos și vrednic. Casa mătușii Ruța, această ultimă cocioabă din localitate, în antiteză cu celelalte case moderne, declanşează o luptă dintre vechi şi nou, dintre mare şi mic, dintre puternic şi slab. Prin intermediul acestor drame sunt puse în discuţie despărţirea de tradiţii, renunţarea la fundamentul sensibilităţii, la matricea spiritului naţional – dimensiunea esențială a lumii druțiene. |
||||||
|