Aspectul glotodidactic al structurilor fonetice compuse (în baza materialului limbilor engleză, franceză și germană)
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
554 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-11-06 13:50
SM ISO690:2012
CHIRDEACHIN, Alexei. Aspectul glotodidactic al structurilor fonetice compuse (în baza materialului limbilor engleză, franceză și germană). In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 363-365. ISSN 2587-3563 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.6, Partea 2, 2019
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019

Aspectul glotodidactic al structurilor fonetice compuse (în baza materialului limbilor engleză, franceză și germană)


Pag. 363-365

Chirdeachin Alexei
 
Comrat State University
 
Disponibil în IBN: 27 decembrie 2019


Rezumat

In the process of teaching and learning a foreign language an important role is played by pronunciation, since oral speech is primary to writing. The influence of the native language and (if applicable) of the foreign language learned earlier or simultaneously is the cause of typical mistakes in learning the pronunciation of the studied language. This is explained by the fact that those who do not have any experience of learning a different language have the tendency to perceive the phenomena of the studied language from the point of view of the mother tongue. In this context, the article addresses the issue of compound phonetic structures (regardless of their monophonemic or non-monophonemic status) in English, French and German in terms of their teaching to Romanian-speaking students and pupils, taking into account the fact that such structures have particular difficulties with a specific articulation character.

Cuvinte-cheie
teaching and learning, pronunciation, compound phonetic structures, diphthongs, triphthongs, affricates