Rolul familiei în procesul de orientare profesională a copiilor cu cerințe educaționale speciale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
1311 86
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-11 17:52
SM ISO690:2012
CUCER, Angela. Rolul familiei în procesul de orientare profesională a copiilor cu cerințe educaționale speciale. In: Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei, Ed. 6, 6 iunie 2019, Cahul. Cahul, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu‖ din Cahul, 2019, Vol.6, Partea 2, pp. 57-62. ISSN 2587-3563 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei
Vol.6, Partea 2, 2019
Conferința "Perspectivele şi Problemele Integrării în Spaţiul European al Cercetării şi Educaţiei"
6, Cahul, Moldova, 6 iunie 2019

Rolul familiei în procesul de orientare profesională a copiilor cu cerințe educaționale speciale


Pag. 57-62

Cucer Angela
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 26 decembrie 2019


Rezumat

Orientarea profesională urmarește în principal pregătirea persoanei pentru exercitarea unei profesii, vizează latura actională  a idealului educațional, pentru că exercitarea profesiei reprezintă modalitatea fundamentală prin care se realizează joncțiunea dintre individ și societate. Necesitatea implicării părinților în procesul de orientare profesională a copiilor lor este determinată de cerința obiectivă privind participarea persoanei la procesul de producere  a bunurilor materiale și spirituale, care reprezintă baza existenței societății, prin exercitarea unei profesiuni.  Articolul abordează  o problemă de actualitate axată pe  rolul familiei în procesul de orientare profesională a copiilor cu cerințe educaționale speciale.

Professional orientation mainly pursues the training of the person for the exercise of a profession, aims at the actional side of the educational ideal, because the exercise of the profession is the fundamental way of realizing the junction between the individual and the society. The need to involve parents in the professional guidance of their children is determined by the objective requirement of the person's participation in the process of producing material and spiritual goods, which is the basis of the existence of society through the exercise of a profession. The article addresses a topical issue focused on the role of the family in the process of professional orientation of children with special educational needs.

Cuvinte-cheie
cerinţe educaţionale speciale, orientare profesională, atitudinii pozitive faţă de muncă, cursuri de formare profesională,

special educational requirements, professional orientation, positive attitude towards work, vocational training