Методика расчетов прямого и сопутствующего эффекта роста объемов услуг на предприятиях автотранспорта
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
585 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-23 07:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
338.47:656 (12)
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1487)
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (265)
SM ISO690:2012
ПАРМАКЛИ, Дмитрий, ТОДОРИЧ, Людмила, ДУДОГЛО, Татьяна. Методика расчетов прямого и сопутствующего эффекта роста объемов услуг на предприятиях автотранспорта. In: Intellectus, 2019, nr. 3-4, pp. 148-155. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Методика расчетов прямого и сопутствующего эффекта роста объемов услуг на предприятиях автотранспорта

Method for Estimating the Direct and Spillover Effect of Growth in the Volumes of Services at Automobile Companies

CZU: 338.47:656

Pag. 148-155

Пармакли Дмитрий, Тодорич Людмила, Дудогло Татьяна
 
Комратский государственный университет
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2019


Rezumat

Estimările eficienţei economice a creșterii volumului de servicii la întreprinderile de transport au propriile particularităţi. Introducerea de noi măsuri organizaţionale și economice conduce nu numai la un efect economic direct, ci și la un efect indirect semnifi cativ. Autorii materialului scot în evidenţă particularităţile estimărilor eficienţei economice a tehnologiilor inovatoare la întreprinderile de transport auto. În special, este prezentată metodologia de estimare a randamentului profitului pe unitatea de servicii și pentru întreg parcul auto, inclusiv datorită creșterii volumului de servicii, reducerii preţului de cost și ridicării preţurilor la servicii. Cu toate acestea, atât în procesul de studiu, cât și în condiţii reale de producţie, metodologia de estimare a valorilor și a relaţiei dintre efectele directe și indirecte nu este sufi cient de fundamentată. Este destul de evident că productivitatea parcului auto crește odată cu randamentul profi tului pe unitatea de transport și unitatea de servicii. Cu toate acestea, în cazul dat iese la suprafaţă următorul principiu: creșterea profi tului datorită reducerii preţului de cost al serviciilor, de regulă, este mai mare decât creșterea profi tului în urma măririi volumului serviciilor prestate. Această dependenţă este confi rmată prin exemplul concret al unei întreprinderi auto. Scopul studiului este de a stabili și a demonstra cu exemple specifi ce metodologia de estimare a efectului direct și indirect al creșterii volumului serviciilor la întreprinderile de transport. Studiile au arătat că eficacitatea implementării unor tehnologii inovatoare la întreprinderile de transport auto, menite să mărească volumul serviciilor, depinde nu numai de gradul de creștere a serviciilor, de reducerea preţului lor de cost și creșterea preţurilor, dar și de faza iniţială a procesului de producţie, exprimată în raportul dintre costurile fixe și variabile și nivelul atins al rentabilităţii serviciilor. Efectul economic mai mare este asigurat de tehnologia inovatoare care, în alte condiţii, este pusă în aplicare la întreprinderile cu cote mai înalte ale costurilor fixe, dar cu rentabilitatea serviciilor redusă.

The estimations of the economic effi ciency of increasing the volume of services at automobile companies have their own characteristics. Introduction of new economic-organizing measures leads not only to a direct economic, but also a signifi cant spillover eff ect. The features of estimations of the economic efficiency of innovative developments at the automobile companies are given. In particular, the method for estimating the profi t yield per unit of services and for the entire motor car park, including due to an increase in the volume of services, cost saving and higher prices for services is presented. However, in both training and real production conditions, the method for estimating the values and the relationship between the direct and spillover effefcts is not sufficiently substantiated. It is quite obvious that as the motor car park’s productivity grows, the profi t yield per unit of transport and unit of service increases. However, the following regularity was revealed here: acceleration of profit due to cost saving of services, as a rule, is higher than the acceleration of profit from an increase in the volume of rendered services. This dependence is confi rmed by the example of a real automobile company. The purpose of the study is to justify and show with specifi c examples the method for estimating the direct and spillover effect of growth in the volumes of services at automobile companies. Studies have shown that the effectiveness of the implementation of innovative developments at the automobile companies aimed at increasing the volumes of services depends not only on the size of the increase in services, their cost saving and increase in prices, but also on the initial state of production, expressed in the ratio of fixed and variable costs and the prevailing level of profi tability of services. The higher economic effect is ensured by that innovative development, which, under other conditions, is being implemented at enterprises with higher of fi xed cost share indexes, and the profi tability of services is lower.

Cuvinte-cheie
volumul serviciilor, preţ de cost, costuri fi xe și variabile, preţ de vânzare, profi t, grad de rentabilitate, efect direct și indirect,

volume of services, cost price, fi xed and variable costs, selling price, profi t, profi tability level, direct and spillover eff ect