Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
585 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-03-23 07:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
338.47:656 (12) |
Producție și servicii în funcție de sectoarele economice (1487) |
Transport și servicii poștale. Organizarea și controlul circulației (265) |
SM ISO690:2012 ПАРМАКЛИ, Дмитрий, ТОДОРИЧ, Людмила, ДУДОГЛО, Татьяна. Методика расчетов прямого и сопутствующего эффекта роста объемов услуг на предприятиях автотранспорта. In: Intellectus, 2019, nr. 3-4, pp. 148-155. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | |||||
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | |||||
|
|||||
CZU: 338.47:656 | |||||
Pag. 148-155 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Estimările eficienţei economice a creșterii volumului de servicii la întreprinderile de transport au propriile particularităţi. Introducerea de noi măsuri organizaţionale și economice conduce nu numai la un efect economic direct, ci și la un efect indirect semnifi cativ. Autorii materialului scot în evidenţă particularităţile estimărilor eficienţei economice a tehnologiilor inovatoare la întreprinderile de transport auto. În special, este prezentată metodologia de estimare a randamentului profitului pe unitatea de servicii și pentru întreg parcul auto, inclusiv datorită creșterii volumului de servicii, reducerii preţului de cost și ridicării preţurilor la servicii. Cu toate acestea, atât în procesul de studiu, cât și în condiţii reale de producţie, metodologia de estimare a valorilor și a relaţiei dintre efectele directe și indirecte nu este sufi cient de fundamentată. Este destul de evident că productivitatea parcului auto crește odată cu randamentul profi tului pe unitatea de transport și unitatea de servicii. Cu toate acestea, în cazul dat iese la suprafaţă următorul principiu: creșterea profi tului datorită reducerii preţului de cost al serviciilor, de regulă, este mai mare decât creșterea profi tului în urma măririi volumului serviciilor prestate. Această dependenţă este confi rmată prin exemplul concret al unei întreprinderi auto. Scopul studiului este de a stabili și a demonstra cu exemple specifi ce metodologia de estimare a efectului direct și indirect al creșterii volumului serviciilor la întreprinderile de transport. Studiile au arătat că eficacitatea implementării unor tehnologii inovatoare la întreprinderile de transport auto, menite să mărească volumul serviciilor, depinde nu numai de gradul de creștere a serviciilor, de reducerea preţului lor de cost și creșterea preţurilor, dar și de faza iniţială a procesului de producţie, exprimată în raportul dintre costurile fixe și variabile și nivelul atins al rentabilităţii serviciilor. Efectul economic mai mare este asigurat de tehnologia inovatoare care, în alte condiţii, este pusă în aplicare la întreprinderile cu cote mai înalte ale costurilor fixe, dar cu rentabilitatea serviciilor redusă. |
|||||
Cuvinte-cheie volumul serviciilor, preţ de cost, costuri fi xe și variabile, preţ de vânzare, profi t, grad de rentabilitate, efect direct și indirect, volume of services, cost price, fi xed and variable costs, selling price, profi t, profi tability level, direct and spillover eff ect |
|||||
|