Ce putem învăţa din cazul mărcii „Big Mac”?
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
629 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-16 10:22
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
003.65 (1)
Sisteme și caractere de scriere (23)
SM ISO690:2012
VLAD, Eduard Gabriel. Ce putem învăţa din cazul mărcii „Big Mac”? In: Intellectus, 2019, nr. 3-4, pp. 73-76. ISSN 1810-7079.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Ce putem învăţa din cazul mărcii „Big Mac”?

What Lesson Can We Learn From “Big Mac” Trademark Case?

CZU: 003.65

Pag. 73-76

Vlad Eduard Gabriel
 
Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci din Romania (OSIM)
 
 
Disponibil în IBN: 24 decembrie 2019


Rezumat

Nu există drepturi fără obligaţii. Faptul că deţineţi o marcă nu înseamnă că terţii vor înceta să o conteste. Scopul mărcii este de a distinge bunurile și/sau serviciile dumneavoastră de cele ale concurenţilor dvs. pe piaţă. Prin urmare, marca dvs. trebuie pusă în folosinţă. Dacă nu o utilizaţi, terţii pot contesta marca dvs. pentru a nu fi utilizată. Ofi ciul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală EUIPO stabilește că o marcă a Uniunii Europene trebuie utilizată în mod real în Uniunea Europeană în cei cinci ani de la înregistrarea sa. În consecinţă, marca proprie ar trebui utilizată în mod activ. În caz contrar, persoanele interesate pot contesta dreptul de posesie de a utiliza acest brand.

There are no rights without obligations. The fact that you own a trademark does not mean that third parties will cease to challenge it. The purpose of the trademark is to distinguish your goods and/or services from those of your competitors in the market. Therefore, your trademark must be put to use. If you don’t use it, third parties can challenge your trademark for non-use. The European Union Intellectual Property Offi ce - EUIPO establishes that a European Union trademark must be put to genuine use in the European Union in the fi ve years following its registration. Consequently, the own trademark should be actively used. Otherwise, interested persons may challenge the right of possession to use this brand.

Cuvinte-cheie
EUIPO, marcă comercială, utilizare, anulare,

EUIPO, trademark, use, cancellation