Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
662 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2020-09-19 11:57 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
347.773. (2) |
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1329) |
SM ISO690:2012 ROTARU, Julieta, ROTARU, Sergiu. Practici privind opunerea unui drept anterior asupra DMI în cadrul procedurii de înregistrare. In: Intellectus, 2019, nr. 3-4, pp. 57-72. ISSN 1810-7079. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Intellectus | ||||||||
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087 | ||||||||
|
||||||||
CZU: 347.773. | ||||||||
Pag. 57-72 | ||||||||
|
||||||||
Descarcă PDF | ||||||||
Rezumat | ||||||||
Studiul a avut ca scop analiza practicilor privind înregistrarea DMI ce întră în confl ict cu un drept anterior de design luând în consideraţie faptul că limitele protecţiei juridice a DMI sunt diferite, deoarece crearea unui nou DMI poate consta în crearea unei noi forme, a unui nou ornament, a unei noi compoziţii de desen sau de culoare, sau o combinaţie de desen și culoare într-o formă tridimensională nouă sau cunoscută. Astfel, DMI solicitat va fi refuzat pe motivul lipsei de caracter individual, dacă acesta reprezintă varianta simplifi cată a unui DMI anterior, adică la crearea lui nu s-a depus vreun efort din partea autorului, acesta fi ind pur şi simplu copiat şi simplifi cat prin înlăturarea unor sau tuturor elementelor componente sau elementelor de decor a DMI anterior. De asemenea, şi în cazul DMI, care încorporează un design anterior caracterizat doar de forma produsului şi pentru care autorul a venit cu soluţii de decor/ ornament, acesta va fi respins din cauza lipsei de caracter individual. Caracteristicile grafi ce ale designului solicitat pentru înregistrare, care sunt de o importanţă majoră în cadrul designului, pot fi înregistrate fi e în calitate de design industrial în ceea ce privește ornamentarea cu indicarea produsului „ornament/decor pentru…”, „element decorativ”, „logo” etc., fi e ca produse separate, dacă este posibil, ca, de exemplu, o „etichetă”, fi e ca marcă. |
||||||||
Cuvinte-cheie design industrial, noutate, caracter individual, formă, ornament, drept anterior, industrial design, novelty, individual character, form, ornament, previous right |
||||||||
|