Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
609 13 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-29 16:43 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
780.8:780.647.2.088.021 (1) |
Muzică (1804) |
SM ISO690:2012 ŞTIUCA, Petru. Transcrierea pentru acordeon: considerații generale. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 1(34), pp. 155-159. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 1(34) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 780.8:780.647.2.088.021 | |||||
Pag. 155-159 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Articolul se referă la mai multe aspecte generale legate de transcrierea lucrărilor academice pentru acordeon, acest proces fiind tratat întâi de toate ca unul creativ, ce pornește de la viziunile artistice ale compozitorului și ale interpretului. Sunt expuse obiectivele centrale ale transcrierii, cât și particularitățile legate de timbru, registru, factură, ritm, dinamică ș.a., evidențiind faptul că la baza procedeelor tehnice ale transcripției se află echivalența emotivă-conceptuală a factorilor de expresie muzicală a instrumentelor. De asemenea, se subliniază și rolul pe care-l are autorul transcripției care, ca și compozitorul și interpretul, trebuie să pătrundă în conținutul emoțional și conceptual al lucrării originale și să o transcrie în forme noi, ce asigură păstrarea conținutului ideatic al acesteia. Din această cauză transcripția în formă scrisă obține statutul unui text muzical de sine stătător, căci interpretul nu abordează textul original, ci lucrarea transcrisă |
|||||
Cuvinte-cheie transcriere muzicală, acordeon, factură, ritm, dinamică, timbru, registru, musical transcription, accordion, texture, rhythm, dynamic, timbre, Register |
|||||
|