Tratarea compozițională a Studiului Sonor nr.5 semne reflectate pe cer de Ghenadie Ciobanu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
638 3
Ultima descărcare din IBN:
2022-02-22 15:07
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
785.77(478) (1)
Muzică instrumentală. Muzică simfonică. Gruparea instrumentelor. Muzică pentru ansamblu (279)
SM ISO690:2012
BADRAJAN, Svetlana, LANGA, Mariana. Tratarea compozițională a Studiului Sonor nr.5 semne reflectate pe cer de Ghenadie Ciobanu. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2019, nr. 1(34), pp. 8-12. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 1(34) / 2019 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Tratarea compozițională a Studiului Sonor nr.5 semne reflectate pe cer de Ghenadie Ciobanu

Composition treatment of Sound Etude no.5 the signs reflected in the sky by Ghenadie Ciobanu

CZU: 785.77(478)

Pag. 8-12

Badrajan Svetlana, Langa Mariana
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
 
 
Disponibil în IBN: 23 decembrie 2019


Rezumat

Prin Studiile Sonore, Gh. Ciobanu a creat o nouă categorie a genului de studiu muzical, raportată la domeniul muzicii camerale, care reflectă procesele ce se produc în sfera fenomenului „gen muzical” în arta contemporană. Însăși denumirea Studiu Sonor indică spre o nouă viziune în ceea ce privește exploatarea sursei muzicale sonore. Fiecare dintre cele cinci Studii Sonore tind să reflecte fenomene artistice, estetice, stilistice şi tehnologice specifice muzicii contemporane. Totodată, prin ele trece ca un fir roșu o idee fundamentală: cea a contopirii omului cu natura, cosmosul și încercarea de a înțelege rostul lui în această lume și în univers.

Through the Sound Etudes, Ghenadie Ciobanu created a new category of the musical etude genre, related to the field of chamber music, which reflects the processes that occur in the sphere of the "musical genre" in contemporary art. The Sound Etude’s name in itself indicates a new vision of how to exploit the source of musical sound. Each of the five Sound Etudes tends to reflect artistic, aesthetic, stylistic and technical phenomena specific to contemporary music. At the same time, they are united by a fundamental idea — the fusion of man with nature and universe, as well as the attempt of grasping the purpose of man in this world and the universe.

Cuvinte-cheie
studiu sonor, sonoristică, tehnologii sonore, tehnică componistică, conținut ideatic, gen, structura,

sound etude, sound engineering, sound technologies, compositional technique, ideological content, genre, structure