Evaluarea competențelor școlare din perspectiva principiului integralității
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
744 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-06 20:45
SM ISO690:2012
ANDRIŢCHI, Viorica, STRATAN, Victoria. Evaluarea competențelor școlare din perspectiva principiului integralității. In: Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale, Ed. 1, 11-12 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2019, pp. 434-439. ISBN 978-9975-48-156-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale 2019
Conferința "Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale"
1, Chişinău, Moldova, 11-12 octombrie 2019

Evaluarea competențelor școlare din perspectiva principiului integralității


Pag. 434-439

Andriţchi Viorica, Stratan Victoria
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 20 decembrie 2019


Rezumat

The article tackles the issue of the assessment of school skills from the perspective of the principle of integrality. It exposes in brief the concepts relating to the principles of integrality and emphasizes the stages of integrality. It is being analyzed the process of school assessment from the perspective of bidirectional principle of integrality: the analysis of the components and their features; the analysis of relations between the constituent elements of the system. The article reflects the advantages of approaching the assessment of school skills from the perspective of the principle of integrality.