Locul competenţei de cercetare în cadrul curricula naţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
637 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 23:57
SM ISO690:2012
ROTARI, Natalia. Locul competenţei de cercetare în cadrul curricula naţionale. In: Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale, Ed. 1, 11-12 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2019, pp. 118-125. ISBN 978-9975-48-156-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale 2019
Conferința "Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale"
1, Chişinău, Moldova, 11-12 octombrie 2019

Locul competenţei de cercetare în cadrul curricula naţionale


Pag. 118-125

Rotari Natalia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 19 decembrie 2019


Rezumat

Research competence plays an important role in the formation and development of today’s society. This role is highlighted by the correlation of this competence and its function in the context of the development of the key / transversal competences provided by the European Council. The article analyzes the curricular provisions (curricula 2010 versus curricula 2019, RM) in some subjects, within the pre-university education, where elements of development of the research competence are found either in whole or in part.