Lecţia de istorie sau despre gândirea critică
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
633 26
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-14 22:51
SM ISO690:2012
SOLOVEI, Rodica, MELNIC, Elena. Lecţia de istorie sau despre gândirea critică. In: Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale, Ed. 1, 11-12 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2019, pp. 52-59. ISBN 978-9975-48-156-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale 2019
Conferința "Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale"
1, Chişinău, Moldova, 11-12 octombrie 2019

Lecţia de istorie sau despre gândirea critică


Pag. 52-59

Solovei Rodica1, Melnic Elena2
 
1 Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei,
2 Liceul Teoretic „Spiru Haret”, mun. Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2019


Rezumat

This article tackles the concept of critical thinking. There are mentioned, mainly, the stages of critical thinking and the conditions that assure the development of pupils’ critical thinking. The article answers the questions: why is critical thinking important and which is the teacher’s role in its development. The practical part of the article contains a set of tasks, proposed to the pupils at school subject History of the Romanians and Universal History, which imply the development of critical thinking.