Cadrul didactic în contextul asigurării condiţiilor de calitate şi eficienţă a procesului educaţional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
584 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-09 08:39
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila. Cadrul didactic în contextul asigurării condiţiilor de calitate şi eficienţă a procesului educaţional. In: Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale, Ed. 1, 11-12 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2019, pp. 24-30. ISBN 978-9975-48-156-4 .
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale 2019
Conferința "Cadrul didactic – promotor al politicilor educaționale"
1, Chişinău, Moldova, 11-12 octombrie 2019

Cadrul didactic în contextul asigurării condiţiilor de calitate şi eficienţă a procesului educaţional


Pag. 24-30

Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 18 decembrie 2019


Rezumat

This article analyzes a series of conditions what determines realization of efficiency of an educational process. The arguments listed perceive the teacher as: Organizer and facilitator of scientific knowledge; Constructive in organizing educational activities; Reflexive on one’s own educational experience; Innovative in adapting the didactic design to the concrete situations of the class of students in a continuous change; Affective in the relation with the students and the construction of the learning environment; Motivational in stimulating the interest for knowledge. These characteristics underpin the development of the professional competence of the teacher from the disciplines of scientific education: Biology, Chemistry.