Conținutul reprezentării sociale a succesului în mediul studențesc din Republica Moldova.
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
688 2
Ultima descărcare din IBN:
2020-08-13 22:03
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.62:378(478) (1)
Psihologie socială (944)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2533)
SM ISO690:2012
AŞEVSCHI, Ioana. Conținutul reprezentării sociale a succesului în mediul studențesc din Republica Moldova.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2019, nr. 3-4(35), pp. 76-84. ISSN 1857-2502.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologie, revista ştiinţifico-practică
Numărul 3-4(35) / 2019 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276

Conținutul reprezentării sociale a succesului în mediul studențesc din Republica Moldova.

The content of the social representation of success în the student environment in the Republic of Moldova.

CZU: 316.62:378(478)

Pag. 76-84

Aşevschi Ioana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2019


Rezumat

În articol se conţine prezentarea rezultatelor unei investigaţii a reprezentării sociale a succesului în mediul studențesc din Republica Moldova. Sunt analizate datele obținute prin cercetarea psihologică, efectuată pe un eşantion alcătuit din 245 de tineri, studenți din anii de studii I, II, III și IV cu vârsta cuprinsă între 19 și 28 ani. Prin calcule statistice se stabileşte că elementul central al reprezentării sociale a succesului în mediul studențesc este format din termenii familie, carieră, bani și realizare, iar elementele periferice – din termenii noroc și serviciu.

The article contains the presentation of the results of an investigation of the social representation of success in student lives in the Republic of Moldova. The data obtained by the psychological research has been carried out on a sample made up of 245 young people, students from the years of studies I, II, III and IV, between the ages of 19 and 28, are analyzed. By means of statistical calculations it is established that the central element of social representation of success in the student lives is made up of terms such as family, career, money and achievement, and the peripheral elements – the terms like luck and job.

Cuvinte-cheie
reprezentare socială, succes, tehnica evocării libere, tehnica substituției, elementul central, elementul periferic, „zonă mută”,

social representation, success, free evocations technique, substitution technique, central element, peripheral element, „silent zone