Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1049 83 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-11 08:58 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.923.2:37.011.31 (1) |
Psihologie (3362) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884) |
SM ISO690:2012 ROBU, Viorel, TUFEANU, Magda. Relația dintre dezvoltarea personală și starea de bine a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2019, nr. 3-4(35), pp. 38-50. ISSN 1857-2502. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 3-4(35) / 2019 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
CZU: 159.923.2:37.011.31 | ||||||
Pag. 38-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Conceptul referitor la dezvoltarea personală atrage o atenție tot mai mare atât din partea cercetătorilor, cât şi a profesioniştilor din domenii, precum consilierea psihologică, psihoterapie sau planificarea și dezvoltarea carierei profesionale. Prezentul articol sumarizează background-ul metodologic și principalele rezultate ale unui studiu corelațional realizat într-un eșantion de 56 de cadre didactice din învățământul preuniversitar. Scopul investigației a constat în explorarea relației dintre dimensiunile dezvoltării personale și indicatorii stării de bine psihologice și subiective. Sunt discutate implicațiile practice pe care constatările studiului le au în raport cu obiectivul creșterii calității personalului didactic din învățământul preuniversitar românesc. |
||||||
Cuvinte-cheie dezvoltare personală stare de bine în domeniul funcționării psihologice stare de bine subiectivă cadre didactice care activează în învățământul preuniversitar studiu corelațional, personal development psychological well-being subjective well-being pre-university education teaching staff correlational study |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-89832</cfResPublId> <cfResPublDate>2019-12-11</cfResPublDate> <cfVol>35</cfVol> <cfIssue>3-4</cfIssue> <cfStartPage>38</cfStartPage> <cfISSN>1857-2502</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/89832</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Relația dintre dezvoltarea personală și starea de bine a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.</cfTitle> <cfKeyw cfLangCode='RO' cfTrans='o'>dezvoltare personală stare de bine în domeniul funcționării psihologice stare de bine subiectivă cadre didactice care activează în învățământul preuniversitar studiu corelațional; personal development psychological well-being subjective well-being pre-university education teaching staff correlational study</cfKeyw> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'><p>Conceptul referitor la dezvoltarea personală atrage o atenție tot mai mare atât din partea cercetătorilor, cât şi a profesioniştilor din domenii, precum consilierea psihologică, psihoterapie sau planificarea și dezvoltarea carierei profesionale. Prezentul articol sumarizează background-ul metodologic și principalele rezultate ale unui studiu corelațional realizat într-un eșantion de 56 de cadre didactice din învățământul preuniversitar. Scopul investigației a constat în explorarea relației dintre dimensiunile dezvoltării personale și indicatorii stării de bine psihologice și subiective. Sunt discutate implicațiile practice pe care constatările studiului le au în raport cu obiectivul creșterii calității personalului didactic din învățământul preuniversitar românesc.</p></cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'><p>The concept of personal development draws an increasing attention to both researchers and professionals in fields such as psychological counseling, psychotherapy or professional career planning and development. This article summarizes the methodological background and the main results of a correlational study carried out in a sample of 56 teachers working in pre-university education. The purpose of the investigation was to explore the relationship between the dimensions of personal development and the indicators of psychological and subjective well-being. The practical implications of the findings of the study are related to the objective of increasing the quality of the teaching staff in the Romanian pre-university education.</p></cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-11T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-11T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-33075</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-11T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-33463</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-11T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-33075</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-33075-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-11T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Robu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Viorel</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-33463</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-33463-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2019-12-11T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Tufeanu</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Magda</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>