Relaţia dintre inteligenţa emoţională şi managementul impresiei în mediul organizaţional
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
941 90
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-19 22:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.942:005.7 (2)
Psihologie (3362)
Management organizațional (OM) (145)
SM ISO690:2012
BÎTCA, Lucia, RUSNAC, Svetlana. Relaţia dintre inteligenţa emoţională şi managementul impresiei în mediul organizaţional. In: Orientări actuale în cercetarea doctorală, Ed. 8, 15 septembrie 2018, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediţia 8, pp. 108-114. ISBN 978-9975-50-236-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Orientări actuale în cercetarea doctorală
Ediţia 8, 2019
Conferința "Orientări actuale în cercetarea doctorală"
8, Bălți, Moldova, 15 septembrie 2018

Relaţia dintre inteligenţa emoţională şi managementul impresiei în mediul organizaţional

CZU: 159.942:005.7

Pag. 108-114

Bîtca Lucia, Rusnac Svetlana
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 10 decembrie 2019


Rezumat

Successful interpersonal interactions are attributed to emotional intelligence. Emotion researchers examined the role of emotional skills in social dealings and interpersonal relationships. Impression management is the individual’s attempt to manipulate how others see him/her as if the individual is an actor on stage trying to convey a certain character to the spectators. This should improve our understanding of emotional intelligence’s role in creating positive changes in the individual, and consequently, in the organizational outcomes. The impression management skills mediates both of the relationship i.e. relationship of personal competencies and impression creation and relationship of social competencies and impression creation in the organizational environment.

Cuvinte-cheie
emotional intelligence, impression management, consideration, selfpromotion, exemplification, supplication, intimidation