Ethnic identity in immigrant adolescents: continuity vs. discontinuity
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
715 124
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-28 20:46
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9.07 (234)
Psihologie (3362)
SM ISO690:2012
ROȘCA, Tatiana, CAUNENCO, Irina. Identitatea etnică la adolescenții imigranți: continuitate vs discontinuitate. In: EcoSoEn, 2019, nr. 3-4, pp. 214-220. ISSN 2587-344X.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 3-4 / 2019 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Ethnic identity in immigrant adolescents: continuity vs. discontinuity

Identitatea etnică la adolescenții imigranți: continuitate vs discontinuitate

CZU: 159.9.07

Pag. 214-220

Roșca Tatiana1, Caunenco Irina2
 
1 Universitatea Liberă Internaţională din Moldova,
2 Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

The article represents a theoretical analysis of the ethno-cultural identity of immigrant adolescents, for whom the choice of ethnicity is rather a delicate problem, being in the situation of choosing the majority or native identity, transmitted by the family of origin. It highlights the strategies of ethnic identity: linear assimilation, recreated identity, marginalization, double identity, the advantages and disadvantages of these strategies.

Articolul reprezintă o analiză teoretică a identității etno-culturale a adolescenților imigranți, pentru care alegerea apartenenței etnice constituie o problemă destul de delicată, aflându-se în situația de a da preferință identității majoritare sau native, transmisă de familia de origine. Scoate în evidență strategiile identității etnice: asimilarea lineară, identitatea recreată, marginalizarea, dubla identitate, avantajele și dezavantajele acestor strategii.

Cuvinte-cheie
ethnic identity, adolescent, identity strategy, host country, ethnic group,

identitate etnică, adolescent, strategie identitară, ţara-gazdă, grup etnic

DataCite XML Export

<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?>
<resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'>
<creators>
<creator>
<creatorName>Roșca, T.</creatorName>
<affiliation>Universitatea Liberă Internaţională din Moldova, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
<creator>
<creatorName>Caunenco, I.I.</creatorName>
<affiliation>Institutul Patrimoniului Cultural, Moldova, Republica</affiliation>
</creator>
</creators>
<titles>
<title xml:lang='ro'>Identitatea etnică la adolescenții imigranți: continuitate vs discontinuitate</title>
</titles>
<publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher>
<publicationYear>2019</publicationYear>
<relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>2587-344X</relatedIdentifier>
<subjects>
<subject>ethnic identity</subject>
<subject>adolescent</subject>
<subject>identity strategy</subject>
<subject>host country</subject>
<subject>ethnic group</subject>
<subject>identitate etnică</subject>
<subject>adolescent</subject>
<subject>strategie identitară</subject>
<subject>ţara-gazdă</subject>
<subject>grup etnic</subject>
<subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>159.9.07</subject>
</subjects>
<dates>
<date dateType='Issued'>2019-12-05</date>
</dates>
<resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType>
<descriptions>
<description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>The article represents a theoretical analysis of the ethno-cultural identity of immigrant adolescents, for whom the choice of ethnicity is rather a delicate problem, being in the situation of choosing the majority or native identity, transmitted by the family of origin. It highlights the strategies of ethnic identity: linear assimilation, recreated identity, marginalization, double identity, the advantages and disadvantages of these strategies.</p></description>
<description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>Articolul reprezintă o analiză teoretică a identității etno-culturale a adolescenților imigranți, pentru care alegerea apartenenței etnice constituie o problemă destul de delicată, afl&acirc;ndu-se &icirc;n situația de a da preferință identității majoritare sau native, transmisă de familia de origine. Scoate &icirc;n evidență strategiile identității etnice: asimilarea lineară, identitatea recreată, marginalizarea, dubla identitate, avantajele și dezavantajele acestor strategii.</p></description>
</descriptions>
<formats>
<format>application/pdf</format>
</formats>
</resource>