Educaţia incluzivă în contextul formării competenţelor sociale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
924 20
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-08 19:27
SM ISO690:2012
CERBUŞCA, Pavel. Educaţia incluzivă în contextul formării competenţelor sociale. In: Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării, 1-2 noiembrie 2011, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, 2011, pp. 277-280. ISBN 978-9975-56-010-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării 2011
Conferința "Pledoarie pentru educaţie – cheia creativităţii şi inovării"
Chişinău, Moldova, 1-2 noiembrie 2011

Educaţia incluzivă în contextul formării competenţelor sociale


Pag. 277-280

Cerbuşca Pavel
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 6 decembrie 2019


Rezumat

The partnership between the educational agents is a key concept in the field of education. Partnership and citizenship education provides basic democratic principles of inclusion, learning the democratic behavior through a diversity of experiences and social practices.  Education should be made effective from the student's multiple intelligences, where the child should be encouraged to new possibilities, but also learning styles, pace of development, skills and individual behaviors The partnership between school, family and community has a central place to address curriculum type opened educational problems. In this context, it identifies the need for knowledge, respect and valuing diversity, which implies the uniqueness of each human being and multiculturalism.