Valenţele formative ale Pedagogiei Montessori în grupele incluzive
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
688 11
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-14 12:56
SM ISO690:2012
PERETEATCU, Maria. Valenţele formative ale Pedagogiei Montessori în grupele incluzive. In: Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii, Ed. 5, 18 octombrie 2019, Bălți. Bălți, Republica Moldova: Universitatea de Stat „Alecu Russo" din Bălţi, 2019, Ediția 5, pp. 43-48. ISBN 978-9975-3302-8-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii
Ediția 5, 2019
Conferința "Educaţia incluzivă: dimensiuni, provocări, soluţii"
5, Bălți, Moldova, 18 octombrie 2019

Valenţele formative ale Pedagogiei Montessori în grupele incluzive


Pag. 43-48

Pereteatcu Maria
 
Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi
 
 
Disponibil în IBN: 29 noiembrie 2019


Rezumat

The article highlights the principles of Montessori pedagogy that places the full respect of the child's freedom of expression and manifestation in the center of education. Particular attention is paid to the observation of the child under the conditions of its free manifestation. The results of Maria Montessori's work with normal children and disabled children are analyzed, which are based on the experience of the French doctor, Itard and the teacher and doctor Edouard Seguin. A special emphasis is placed on the environment and materials of a Montessori class, where children have a great freedom of expression, a great freedom of movement, which causes them to reveal their needs and skills.

Cuvinte-cheie
self-motivation, principles, humanism, environment, teaching materials, biological product, social product