Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1075 84 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 18:55 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
314(470)”1897”+39(=135.1)(478)(091) (1) |
Demografie. Studiul populației (816) |
Antropologie culturală. Ethnografie. Obiceiuri. Tradiții. Datini. Mod de viață. Folclor (2219) |
SM ISO690:2012 BOȚOLIN, Sergiu. Recensământul general al populației Imperiului Rus din 1897: proiecții demografice, sociale, etno-lingvistice și confesionale ale Basarabiei. In: Buletin Ştiinţific. Revista de Etnografie, Ştiinţele Naturii şi Muzeologie (Serie Nouă) , 2018, nr. 29(42), pp. 169-184. ISSN 1857-0054. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Buletin Ştiinţific. Revista de Etnografie, Ştiinţele Naturii şi Muzeologie (Serie Nouă) | ||||||
Numărul 29(42) / 2018 / ISSN 1857-0054 | ||||||
|
||||||
CZU: 314(470)”1897”+39(=135.1)(478)(091) | ||||||
Pag. 169-184 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Studiul abordează modul de organizare și efectuare a recensământului general al populației din Imperiul Rus de la 1897. Identificarea actorilor, metodologiei și etapelor de derulare a recensământului permit elucidarea specificului acestui demers în cazul Imperiului Rus. Totodată, obiectivitatea datelor este pusă la îndoială de numărul mare de lacune constatate, atât de ordin operațional, cât și metodologic. Deficiențele recensământului general, cât și modul în care s-a încercat depășirea acestora, considerăm că sunt simptomatice pentru întreg sistemul administrativ al Imperiului Rus. Pentru Basarabia, conturarea tabloului demografic, social și etno-confesional determină locul specific al acestei gubernii în cadrul Imperiului Rus și evidențiază efectele politicilor întreprinse de centru la periferie. |
||||||
Cuvinte-cheie Basarabia, Imperiul Rus, recensământ, comisie, statistică, demografie, etnicitate, religie, alfabetizare, Bessarabia, Russian Empire, census, Commission, Statistics, demography, ethnicity, religion, literacy |
||||||
|