Parteneriatul şcoală–familie–comunitate – mijloc eficient de formare a competenţei de a învăţa să înveţi la elevii din învăţământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
510 23
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-01 10:37
SM ISO690:2012
BRAGHIŞ, Maria. Parteneriatul şcoală–familie–comunitate – mijloc eficient de formare a competenţei de a învăţa să înveţi la elevii din învăţământul primar . In: Tehnologii didactice moderne:: In memoriam dr. hab., prof. univ. Stela Cemortan, 26-27 mai 2016, Chişinău. Chişinău: Tipografia "Cavaioli", 2016, pp. 336-338. ISBN 978-9975-48-102-1.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Tehnologii didactice moderne: 2016
Simpozionul "Tehnologii didactice moderne: "
Chişinău, Moldova, 26-27 mai 2016

Parteneriatul şcoală–familie–comunitate – mijloc eficient de formare a competenţei de a învăţa să înveţi la elevii din învăţământul primar


Pag. 336-338

Braghiş Maria
 
Direcţia generală educaţie, tineret şi sport mun. Chişinău (DGETS)
 
Disponibil în IBN: 27 noiembrie 2019


Rezumat

One of the key skills in today's society based on knowledge, is the competence is learning to learn. To accommodate to such a society, people need to know how to learn. Teachers, parents, community education actors have the duty to train the students the ability to learn constantly. The collaboration between parents and teachers at certain moments of the educational process will ensure quality in education. Thus, we believe that the educational partnership is the today’s necessity and a prerequisite for ensuring qualitative education at different levels of education, including primary education.