Modernizarea metodologiei de formare continuă a specialiştilor în geografie din învăţământul universitar şi postuniversitar prin aplicarea rezultatelor cercetărilor ştiinţifice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
945 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-23 11:25
SM ISO690:2012
COŞCODAN, Mihai, CHIRICĂ, Lazăr, VOLONTIR, Nina, MIRONOV, Ion, IORDAN, Sergiu. Modernizarea metodologiei de formare continuă a specialiştilor în geografie din învăţământul universitar şi postuniversitar prin aplicarea rezultatelor cercetărilor ştiinţifice . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Reale şi ale Naturii), 2008, nr. 2(12), pp. 73-74. ISSN 1814-3237.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Reale şi ale Naturii)
Numărul 2(12) / 2008 / ISSN 1814-3237 /ISSNe 1857-498X

Modernizarea metodologiei de formare continuă a specialiştilor în geografie din învăţământul universitar şi postuniversitar prin aplicarea rezultatelor cercetărilor ştiinţifice

Pag. 73-74

Coşcodan Mihai1, Chirică Lazăr1, Volontir Nina2, Mironov Ion2, Iordan Sergiu3
 
1 Universitatea de Stat din Moldova,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol,
3 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Disponibil în IBN: 16 decembrie 2013


Rezumat

The high interest towards geography in the last years and the involvement of profile specialists in national economy’s domains imposes specific rules in teaching geographic sciences in high level institutions. The analysis of the statistic data denote a continuous increasing of the number of students at the geography faculty, the same time a diminution of students that graduated in the last years and who are ready to find a job in the field. In this case it is necessary to achieve high results in studying the new geographic data and their way of involvement in the didactic process, also this phenomenon requires new teaching - achieving standards. It is also necessary to systemize and develop the student’s degree of involvement in the scientific study and investigation of thematic rapports, term papers, license works and those of student involvement in the activity of investigation. These strategies will help in the evaluation of knowledge and achievements in the field of geography.