Elemente de noutate ale curriculumului la disciplina şcolară Geografie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
620 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-01-23 11:37
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:911 (1)
Organizarea instruirii (533)
Geografie generală. Știința factorilor geografici (geografie sistematică). Geografie teoretică (146)
SM ISO690:2012
SOCHIRCĂ, Elena, BEREGOI, Elena. Elemente de noutate ale curriculumului la disciplina şcolară Geografie. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 61-66. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525934
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Elemente de noutate ale curriculumului la disciplina şcolară Geografie

New Elements in the School Curriculum for Geography

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3525934
CZU: 37.091:911

Pag. 61-66

Sochircă Elena1, Beregoi Elena2
 
1 Universitatea de Stat din Tiraspol,
2 Liceul Teoretic Român-German „Mihail Kogălniceanu“, Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Un nou curriculum de Geografie, centrat pe formarea competenţelor şi a valorilor, reprezintă un domeniu de colaborare şi cooperare a profesorilor de geografie interesaţi de progresul propriei discipline. Este evident că decupajul tradiţional, încărcătura informaţională şi succesiunea componentelor interioare ale geografiei nu pot rămâne în forma lor actuală, în contextul în care există un sistem referenţial sugerat de competenţele-cheie, finalităţile educaţionale, competenţele de instruire, atitudinile şi valorile promovate. Noul curriculum la Geografie vine cu un şir de elemente de noutate, conforme cu cele mai recente realizări şi tendinţe atât în domeniul ştiinţelor educaţiei, cât şi în cel al ştiinţelor geografice.

The new Geography school curriculum, focused on the development of competences and values, is the result of collaboration and cooperation between geography teachers interested in the progress of their discipline. It had become obvious that the traditional copy/paste approach, information overload, and succession of internal components in Geography as a school discipline cannot remain in their current form, since a referential system suggested by key competences, educational aims, training competences, attitudes, and values is now in place. The new Geography curriculum comes with a number of new elements, in line with the latest achievements and trends in both education and geography as a science.

Cuvinte-cheie
curriculum, geografie, competențe, valori,

curriculum, geography, competences, values