Redimensionarea disciplinei Ştiinţe pentru formarea profilului modern al absolventului de gimnaziu
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
631 19
Ultima descărcare din IBN:
2023-05-17 14:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091:502 (1)
Organizarea instruirii (529)
Natura. Studiul și conservarea naturii. Protecția naturii și a animalelor sălbatice. (672)
SM ISO690:2012
GÎNJU, Stela, TELEMAN, Angela. Redimensionarea disciplinei Ştiinţe pentru formarea profilului modern al absolventului de gimnaziu. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 56-60. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525930
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Redimensionarea disciplinei Ştiinţe pentru formarea profilului modern al absolventului de gimnaziu

Recalibrating Science as a School Subject in Line with the Modern Profile of the Gymnasium Graduate

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3525930
CZU: 37.091:502

Pag. 56-60

Gînju Stela, Teleman Angela
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Autorii realizează o incursiune în experienţa internaţională de predare a disciplinei Ştiinţe şi descriu unele redimensionări ale curriculumului de ştiinţe, clasa a V-a, din Republica Moldova, în vederea formării profilului modern al absolventului de gimnaziu. De asemenea, sunt recomandate tipurile de învăţare activă ce pot fi utilizate în procesul de predare a acestei discipline. Se fac anumite sugestii metodologice pentru predarea disciplinei în clasa a V-a, corelate cu atributele generice ale absolventului, competenţele specifice, unităţile de competenţă şi unităţile de conţinut.

The article examines the international experience of teaching Science and describes some of the changes to this discipline following the development of a new edition of the National Curriculum with the aim to create a new profile of the gymnasium graduate. The authors recommend certain types of active learning that may be used when teaching Science in the 5th grade, and make methodological suggestions, which correlate with the generic attributes of the student, specific competences, competence units and units of content.

Cuvinte-cheie
curriculum, profilul absolventului, competenţe specifice, unităţi de competenţe, unităţi de conţinut,

curriculum, graduate profile, specific competences, competence units, units of content