Curriculumul 2019: demersuri conceptuale, metodologice şi manageriale
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1052 61
Ultima descărcare din IBN:
2023-12-10 19:50
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.091 (479)
Organizarea instruirii (528)
SM ISO690:2012
GUŢU, Vladimir. Curriculumul 2019: demersuri conceptuale, metodologice şi manageriale. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 3-9. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3520997
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455

Curriculumul 2019: demersuri conceptuale, metodologice şi manageriale

The 2019 National Curriculum: Conceptual, Methodological, and Managerial Implications

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3520997
CZU: 37.091

Pag. 3-9

Guţu Vladimir
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 noiembrie 2019


Rezumat

Articolul dat este dedicat prezentării axelor valorice ale reformei curriculumului pentru învăţământul general, caracterizării fundamentelor conceptuale şi orientărilor metodologice de dezvoltare, accentul fiind pus pe abordarea teleologică, conţinutală şi procesuală a curriculumului şcolar. Totodată, sunt descrise în plan retrospectiv etapele reformei curriculare în Republica Moldova, începând cu anii 90 ai secolului trecut, precum şi demersurile inovative ale curriculumului dezvoltat.

This article is dedicated to presenting the value axes of the curriculum reform for general education, to characterize the conceptual foundations and methodological orientations of curriculum development, the emphasis being placed on the teleological, content- and process-based approach towards the school curriculum. At the same time, the stages of curricular reform in the Republic of Moldova, starting with the 1990s, are described retrospectively, as well as innovative approaches to the developed curriculum.

Cuvinte-cheie
curriculum, teoria curriculumului, produse curriculare, competențe, obiective, procese, dezvoltare curriculară, managementul curriculumului, inovaţii curriculare, finalităţi, implementare curriculară, monitorizare,

curriculum, curriculum theory, curricular products, competencies, objectives, contents, processes, curriculum development, curriculum management, curricular innovation, purposes, curriculum design, curriculum implementation, monitoring