Managementul implementării documentelor de politici în educația timpurie:abordări teoretice și metodologice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
662 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-24 10:42
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.2 (829)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1998)
SM ISO690:2012
CLICHICI, Veronica. Managementul implementării documentelor de politici în educația timpurie:abordări teoretice și metodologice. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 3(63), pp. 107-112. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3519791
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(63) / 2019 / ISSN 1811-5470

Managementul implementării documentelor de politici în educația timpurie:abordări teoretice și metodologice

Management of the implementation of policy documents in early education: theoretical and methodological approaches

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3519791
CZU: 373.2

Pag. 107-112

Clichici Veronica
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2019


Rezumat

In the Republic of Moldova, the educational policies elaborated and applied during the last decade express a rhythmicization of the changes and adjustments, which led to an evolution in the #ield of early education linked to the international educational policies. The relevance of the documents of theoretical, methodological and praxiological basis of the early education system implies a managerial process of implementation and monitoring. In this regard, human resources in the early education system are responsible for implementing and monitoring the quality and ef#iciency of their national, regional / municipal and institutional.

În Republica Moldova politicile educaționale elaborate și aplicate în decursul ultimului deceniu exprimă o ritmicizare a schim bărilor și a ajustărilor, fapt ce a condus la o evoluție în domeniu educației timpurii, racordat la politicile educaționale internaționale. Relevanța documentelor de fundamentare teoretică, metodologică și praxiologică a sistemului educației timpurii implică un proces managerial de implementare și monitorizare. În acest sens, resursele umane din cadrul sistemului educației timpurii sunt responsabile de calitatea și e#iciența implementării și monitorizării lor la nivel național, raional / municipal și instituțional.

Cuvinte-cheie
child, early education, Educational policies, curriculum, learning and development standards, teaching assurance technologies, teachers, managerial staff,

copil, educaţie timpurie, politici educaţionale, curriculum, Standarde de învăţare şi dezvoltare, tehnologii de asigurare didactică, cadre didactice, cadre manageriale