Aspecte psihosociale ale inserției profesionale a cadrelor didactice debutante la nivel instituțional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
829 24
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-16 12:32
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.613.4:37.091 (2)
Psihologie socială (944)
Organizarea instruirii (523)
SM ISO690:2012
BRANIŞTE, Silvia. Aspecte psihosociale ale inserției profesionale a cadrelor didactice debutante la nivel instituțional. In: Univers Pedagogic, 2019, nr. 3(63), pp. 66-71. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3519775
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 3(63) / 2019 / ISSN 1811-5470

Aspecte psihosociale ale inserției profesionale a cadrelor didactice debutante la nivel instituțional

Psychosocial dimensions in the process of professional insertion of beginner teachers at the institutional level

DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3519775
CZU: 316.613.4:37.091

Pag. 66-71

Branişte Silvia
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
Disponibil în IBN: 19 noiembrie 2019


Rezumat

The article addresses the psychosocial implications in the process of professional insertion of debutant teachers at the institutional level. Professional insertion is a complex and extremely important process for teachers’performance and satisfaction, being characterized by dynamism, individuality and requiring a multidimensional treatment. The psycho-social dimension is indispensable in didactic and managerial sphere. Both, the psycho-social climate of the educational institution and the factors that contribute to its creation are an increasingly important goal, and the psychosocial factors with negative impact are one of the current threats to the well-being of teachers. The actual educational context emphasizes the introspection and coexistence of the psycho-social implications, therefore, this context must be continuously monitored, optimally realized, evaluated and improved.

Articolul abordează aspectele psihosociale ale procesului de inserție profesională a cadrelor didactice debutante la nivel instituțional. Se argumentează complexitatea și importanța acestui proces pentru performanța și satisfacția în muncă, caracterizat prin dinamicitate, individualitate și necesită o tratare multidimensională. Aspectul psihosocial este omniprezent în sfera profesionalizării didactice și manageriale. Atât climatul din instituția școlară, cât și factorii ce contribuie la crearea acestuia, reprezintă un deziderat din ce în ce mai important, iar factorii psihosociali cu impact negativ sunt una dintre amenințările actuale pentru starea de bine a pedagogilor.

Cuvinte-cheie
psycho-socio-professional induction, individual, individuality, person, personality, character, social status and role, psychological self, social self, social / professional identity, ego, alter-ego, social facilitation / prevention etc,

Inserție psiho-socio-profesională, individ, individualitate, persoană, personalitate, personaj, statut și rol social, eul psihologic, eul social, identitate socială / profesională, ego, alter ego, facilitare / frânare socială etc