Articolul precedent |
Articolul urmator |
816 64 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-18 20:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.036:069.2:008 (1) |
Educație (14210) |
Muzee. Expoziții permanente (505) |
Civilizație. Cultură. Progres (818) |
SM ISO690:2012 MOISEI, Ludmila. Patrimoniul cultural în sistemul educațional: strategii de promovare. In: Valorificarea patrimoniului etnocultural: în educaţia tinerei generaţii și a societăţii civile, 30 octombrie 2019, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Institutul Patrimoniului Cultural, 2019, Editia 4, pp. 164-173. ISBN 978-9975-84-105-4. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Valorificarea patrimoniului etnocultural Editia 4, 2019 |
||||||
Conferința "Valorificarea patrimoniului etnocultural în educaţia tinerei generaţii și a societăţii civile" Chişinău, Moldova, 30 octombrie 2019 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.036:069.2:008 | ||||||
Pag. 164-173 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The purpose of this article is to present the role of ethnographic heritage museum education. In addition to the museum is an educational factor, thanks to which we know the past, the vestiges of which have marked our existence, he also has a teaching position. Therefore in public policies to streamline the work of museums insists dwell on school-museum collaboration. If you succeed practical application of the strategy, the younger generation will increasingly be interested in the historical past and the museum can acquire new facets and dimensions. In this way, we promote and we save ethnographic heritage through the younger generation. |
||||||
Cuvinte-cheie museum, school, education, cultural heritage |
||||||
|