Moyens simples d ‘evaluer les competences en ecriture
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
632 2
Ultima descărcare din IBN:
2021-04-14 10:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:81'271.1 (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3884)
Lingvistică. Limbi (5017)
SM ISO690:2012
URUM, Oxana, HARITON, Oxana. Moyens simples d ‘evaluer les competences en ecriture. In: Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice, 14 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 2018, Vol.50, pp. 388-392. ISBN 978-9975-64-299-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice
Vol.50, 2018
Conferința "Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice"
Chişinău, Moldova, 14 septembrie 2018

Moyens simples d ‘evaluer les competences en ecriture

CZU: 37.016:81'271.1

Pag. 388-392

Urum Oxana, Hariton Oxana
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 noiembrie 2019


Rezumat

Undoubtedly, evaluating student writing can be one of the most daunting tasks an instructor can face. It takes time, and above all, it takes mental energy, and the teachers are all looking for a way to make it a little bit easier. Unfortunately, evaluating and commenting on student writing quite often becomes an exercise in simply “correcting” or “justifying” rather than a practice of offering useful feedback that promotes growth and the process of writing towards that improvement. Assessment is an essential component of effective instruction. There has been provided a model of a five-step writing process using the acronym POWER: Plan, Organize, Write, Edit, and Revise which is a conceptual model of what the writing process should be.

Cuvinte-cheie
assessment, self-assessments, checklists, skills and strategies, strengths and weaknesses