Strategii didactice de activizare a vocabularului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
688 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 19:56
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:81'374 (2)
Probleme generale de didactică și metodică (1201)
Lingvistică. Limbi (5040)
SM ISO690:2012
COZARI, Ana, PUȚUNTEAN, Nina. Strategii didactice de activizare a vocabularului. In: Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice, 14 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 2018, Vol.50, pp. 315-318. ISBN 978-9975-64-299-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice
Vol.50, 2018
Conferința "Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice"
Chişinău, Moldova, 14 septembrie 2018

Strategii didactice de activizare a vocabularului

CZU: 37.02:81'374

Pag. 315-318

Cozari Ana, Puțuntean Nina
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 12 noiembrie 2019


Rezumat

This article focuses on the issue of studying student’s vocabulary at the nonnative language lessons and the process of enriching it in order to form effective communication skills for a quicker and easier integration into the labour market and social life. The methods and techniques aimed at forming an active vocabulary to students can serve as a real help for language teachers. Depending on the competencies to be formed, as they dictate the didactic approach, the teacher selects the appropriate communicative, investigative-communicative or operational-communicative language teaching strategies.

Cuvinte-cheie
communicative competence, didactic strategies, non-native language, active vocabulary, specialized terms, teaching methods