Articolul precedent |
Articolul urmator |
688 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 19:56 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:81'374 (2) |
Probleme generale de didactică și metodică (1201) |
Lingvistică. Limbi (5040) |
SM ISO690:2012 COZARI, Ana, PUȚUNTEAN, Nina. Strategii didactice de activizare a vocabularului. In: Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice, 14 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 2018, Vol.50, pp. 315-318. ISBN 978-9975-64-299-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice Vol.50, 2018 |
||||||
Conferința "Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice" Chişinău, Moldova, 14 septembrie 2018 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:81'374 | ||||||
Pag. 315-318 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article focuses on the issue of studying student’s vocabulary at the nonnative language lessons and the process of enriching it in order to form effective communication skills for a quicker and easier integration into the labour market and social life. The methods and techniques aimed at forming an active vocabulary to students can serve as a real help for language teachers. Depending on the competencies to be formed, as they dictate the didactic approach, the teacher selects the appropriate communicative, investigative-communicative or operational-communicative language teaching strategies. |
||||||
Cuvinte-cheie communicative competence, didactic strategies, non-native language, active vocabulary, specialized terms, teaching methods |
||||||
|