Comerţul exterior – indicator al competitivităţii naţionale
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
748 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-17 15:26
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.5(478) (25)
Comerț exterior. Comerț internațional (381)
SM ISO690:2012
MOROI, Elena, COREŢCHI, Boris. Comerţul exterior – indicator al competitivităţii naţionale. In: Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice, 14 septembrie 2018, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: Universitatea Agrară de Stat din Moldova, 2018, Vol.50, pp. 109-113. ISBN 978-9975-64-299-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice
Vol.50, 2018
Conferința "Perspectivele dezvoltării durabile a spaţiului rural în contextul noilor provocări economice"
Chişinău, Moldova, 14 septembrie 2018

Comerţul exterior – indicator al competitivităţii naţionale

CZU: 339.5(478)

Pag. 109-113

Moroi Elena, Coreţchi Boris
 
Universitatea Agrară de Stat din Moldova
 
Disponibil în IBN: 11 noiembrie 2019


Rezumat

National competitiveness represents the capacity of a nation to create value through the entities that activate within it and thereby increasing and maintaining a high standard of living for its citizens. Being an expression that shows the possibilities of a country to create added value and increased real income for its citizens, as well as its ability to maintain a large market share in world exports (which attests to the country's performance on foreign markets), as competitiveness indicators in the literature are very often used the analysis of the total productivity of production factors or the examination of exports’ performance.

Cuvinte-cheie
national competitiveness, foreign trade, export, import