Dezvoltarea unei vorbiri rafinate în şcoală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
823 8
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-18 15:01
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:811.135.1'1 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885)
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455)
SM ISO690:2012
CALLO, Tatiana. Dezvoltarea unei vorbiri rafinate în şcoală. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2019, nr. 3(54), pp. 152-156. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525164
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”
Numărul 3(54) / 2019 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687

Dezvoltarea unei vorbiri rafinate în şcoală

The development of a refined speech in school

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3525164
CZU: 37.016:811.135.1'1

Pag. 152-156

Callo Tatiana
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 7 noiembrie 2019


Rezumat

The article adresses the problem of the student’s speech culture from the negative attestation of speech point of view in schools. The pedagogical esentialisation of education of a cult speaker within a school, highlights the necessity of “arranging” in the student’perception of the identity elements, and not just as elements of a paradigm. However, this can be achieved by applying valid instruments in this respect, which will bring into agreement the student’s verbal personality with the rules of language command, logical instruments, with cosubstantial significance of correct formulations (verbal study, verbal pendant, verbal volunteering etc.).

În articol se tratează problema culturii vorbirii elevilor din perspectiva atestării în școală a unei estetici negative a vorbirii. Esențializarea pedagogică a formării în școală a unui vorbitor cult pune în prim-plan necesitatea fixării în mintea elevului a unor elemente dotate cu identitate, nu doar ca elemente ale unei paradigme. Or, acest lucru poate fi obținut prin aplicarea unor instrumente valide care să pună în acord cultura limbajului elevului cu normele limbii, a unor instrumente logice, cu semnificație consubstanțială unor construcții corecte (studiul verbal, pendantul verbal, voluntariat verbal etc.).

Cuvinte-cheie
speech refinement, language deontology, verbal correctness, linguistic behavior, verbal functionality, socio-linguistic prestige,

vorbire rafinată, deontologia limbajului, corectitudine verbală, comportament lingvistic, funcționalitate verbală, prestigiu sociolingvistic