Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
823 8 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-04-18 15:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:811.135.1'1 (3) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3885) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1455) |
SM ISO690:2012 CALLO, Tatiana. Dezvoltarea unei vorbiri rafinate în şcoală. In: Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos”, 2019, nr. 3(54), pp. 152-156. ISSN 1857-0461. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3525164 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista de Ştiinţă, Inovare, Cultură şi Artă „Akademos” | ||||||
Numărul 3(54) / 2019 / ISSN 1857-0461 /ISSNe 2587-3687 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3525164 | ||||||
CZU: 37.016:811.135.1'1 | ||||||
Pag. 152-156 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The article adresses the problem of the student’s speech culture from the negative attestation of speech point of view in schools. The pedagogical esentialisation of education of a cult speaker within a school, highlights the necessity of “arranging” in the student’perception of the identity elements, and not just as elements of a paradigm. However, this can be achieved by applying valid instruments in this respect, which will bring into agreement the student’s verbal personality with the rules of language command, logical instruments, with cosubstantial significance of correct formulations (verbal study, verbal pendant, verbal volunteering etc.). |
||||||
Cuvinte-cheie speech refinement, language deontology, verbal correctness, linguistic behavior, verbal functionality, socio-linguistic prestige, vorbire rafinată, deontologia limbajului, corectitudine verbală, comportament lingvistic, funcționalitate verbală, prestigiu sociolingvistic |
||||||
|