Impactul atitudinilor de învățare asupra dezvoltării intelectuale a elevilor de vârstă școlară mică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
661 10
Ultima descărcare din IBN:
2023-10-29 16:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.025:[316.644:373.31] (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1190)
Psihologie socială (944)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985)
SM ISO690:2012
FLUIERAR, Valentina. Impactul atitudinilor de învățare asupra dezvoltării intelectuale a elevilor de vârstă școlară mică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 2(16), pp. 137-152. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(16) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Impactul atitudinilor de învățare asupra dezvoltării intelectuale a elevilor de vârstă școlară mică

The impact of learning attitudes on intellectual development of early age children

CZU: 37.025:[316.644:373.31]

Pag. 137-152

Fluierar Valentina
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Disponibil în IBN: 25 octombrie 2019


Rezumat

Problema abordată reflectă aspectele esențiale ale influenței atitudinilor de învățare asupra dezvoltării intelectuale a elevilor de vârsta școlară mică în contextul schimbărilor radicale ale societății și, respectiv, ale sistemului de învățământ. Depășirea dificultăților care apar în cadrul activității de referință se sprijină pe mobilizarea resurselor pedagogice existente, în ordinea importanței lor, orientate spre crearea unor contexte prielnice de însușire și valorificare personală a unor conținuturi concrete proprii disciplinelor de învățământ. Potențialul intelectual și experiența deținută de elevii mici constituie un context, în care noile cunoștințe, sub influența atitudinilor de învățare, sunt prelucrate și structurate în funcție de validitatea lor științifică. Aspectul procesual al formării atitudinilor de învățare se extinde asupra experienței cognitive a elevilor de vârstă școlară mică, influențând componentele autonome ale dezvoltării lui intelectuale, care se condiționează reciproc, se întrepătrund, se integrează într-un proces unitar, numit educație intelectuală.

The problem addressed reflects the essential aspects of the influence of learning attitudes on the intellectual development of pupils of low school age in the context of the radical changes of society and of the education system, respectively. The overcoming of the difficulties in the reference activity is based on the mobilization of the existing pedagogical resources, in order of their importance, oriented towards the creation of favorable contexts for acquiring and personal valorization of concrete contents specific to the educational subjects. The intellectual potential and the experience of early age children is a context in which new knowledge, under the influence of learning attitudes, is processed and structured according to their scientific validity. The process aspect of learning attitudes extends to the cognitive experience of pupils of low school age, influencing the autonomous components of their intellectual development, which are mutually conditioned, intertwine, integrate into a unitary process, called intellectual education.

Cuvinte-cheie
dezvoltare intelectuală, atitudini de învățare, educaţie intelectuală, elevi de vârstă școlară mică,

intellectual development, learning attitudes, intellectual education, pupils of low school age