Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
661 10 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-10-29 16:15 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.025:[316.644:373.31] (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1190) |
Psihologie socială (944) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (1985) |
SM ISO690:2012 FLUIERAR, Valentina. Impactul atitudinilor de învățare asupra dezvoltării intelectuale a elevilor de vârstă școlară mică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2019, nr. 2(16), pp. 137-152. ISSN 1857-0623. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei) | |||||
Numărul 2(16) / 2019 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636 | |||||
|
|||||
CZU: 37.025:[316.644:373.31] | |||||
Pag. 137-152 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Problema abordată reflectă aspectele esențiale ale influenței atitudinilor de învățare asupra dezvoltării intelectuale a elevilor de vârsta școlară mică în contextul schimbărilor radicale ale societății și, respectiv, ale sistemului de învățământ. Depășirea dificultăților care apar în cadrul activității de referință se sprijină pe mobilizarea resurselor pedagogice existente, în ordinea importanței lor, orientate spre crearea unor contexte prielnice de însușire și valorificare personală a unor conținuturi concrete proprii disciplinelor de învățământ. Potențialul intelectual și experiența deținută de elevii mici constituie un context, în care noile cunoștințe, sub influența atitudinilor de învățare, sunt prelucrate și structurate în funcție de validitatea lor științifică. Aspectul procesual al formării atitudinilor de învățare se extinde asupra experienței cognitive a elevilor de vârstă școlară mică, influențând componentele autonome ale dezvoltării lui intelectuale, care se condiționează reciproc, se întrepătrund, se integrează într-un proces unitar, numit educație intelectuală. |
|||||
Cuvinte-cheie dezvoltare intelectuală, atitudini de învățare, educaţie intelectuală, elevi de vârstă școlară mică, intellectual development, learning attitudes, intellectual education, pupils of low school age |
|||||
|