Realizarea sonoră a filmului de ficţiune în era digitală
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
465 6
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-01 20:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
791.636:534 (2)
Divertisment. Jocuri. Sport (1674)
Vibraţii. Unde. Acustică (33)
SM ISO690:2012
BURUIANĂ, Andrei. Realizarea sonoră a filmului de ficţiune în era digitală. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 2(33), pp. 71-77. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(33) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

Realizarea sonoră a filmului de ficţiune în era digitală

Making the sound of a fiction film in the digital era

CZU: 791.636:534

Pag. 71-77

Buruiană Andrei
 
Academia de Muzică, Teatru şi Arte Plastice
 
Disponibil în IBN: 24 octombrie 2019


Rezumat

Imaginea filmică este rezultanta fuziunii unor componente (imagine, muzică, efecte sonore, dialog), realizată prin intermediul montajului, mijloc de expresie ce transfigurează realitatea în imagine audiovizuală. Regizorul creator acordă atenţie sunetului pe parcursul întregii perioade de realizare a filmului, găseşte cea mai bună adoptare vizuală, modalitate de a crea imaginea subiectivă, care mult mai bine ar fuziona cu sunetul, sporind impresia artistică. Atât la montaj cât şi la mixaj trebuie ţinut cont că relaţia imagine-sunet constă în faptul că sunetul completează imaginile, iar imaginile, la rândul său, completează sunetul. În caz contrar va fi vorba nu de artă, dar de un film mut cu adaus de sunet.

The film image is the fusion of some components (image, music, sound effects, dialogue) made through editing, a means of expression that transfigures reality into an audiovisual image. The creating director gives attention to the sound throughout the film, finds the best visual adaptation, a way to create the subjective image that would fuse much better with the sound, enhancing the artistic impression. In both editing and mixing, we must take into account that the image-sound relationship consists in the fact that the sound complements the images, and the images, in turn, complement the sound. Otherwise, it is not about art, it is about a silent film with added sound.

Cuvinte-cheie
manipulare digitală, imagine filmică, imagine subiectivă, procesarea sunetului, editarea dialogului, efecte sonore, postsincron, montaj, mixaj provizoriu şi final,

digital manipulation, film image, subjective image, sound processing, sound effects, post sync, editing, provisional and final mix