Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
465 6 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-01 20:39 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
791.636:534 (2) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1674) |
Vibraţii. Unde. Acustică (33) |
SM ISO690:2012 BURUIANĂ, Andrei. Realizarea sonoră a filmului de ficţiune în era digitală. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 2(33), pp. 71-77. ISSN 2345-1408. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică | |||||
Numărul 2(33) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831 | |||||
|
|||||
CZU: 791.636:534 | |||||
Pag. 71-77 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Imaginea filmică este rezultanta fuziunii unor componente (imagine, muzică, efecte sonore, dialog), realizată prin intermediul montajului, mijloc de expresie ce transfigurează realitatea în imagine audiovizuală. Regizorul creator acordă atenţie sunetului pe parcursul întregii perioade de realizare a filmului, găseşte cea mai bună adoptare vizuală, modalitate de a crea imaginea subiectivă, care mult mai bine ar fuziona cu sunetul, sporind impresia artistică. Atât la montaj cât şi la mixaj trebuie ţinut cont că relaţia imagine-sunet constă în faptul că sunetul completează imaginile, iar imaginile, la rândul său, completează sunetul. În caz contrar va fi vorba nu de artă, dar de un film mut cu adaus de sunet. |
|||||
Cuvinte-cheie manipulare digitală, imagine filmică, imagine subiectivă, procesarea sunetului, editarea dialogului, efecte sonore, postsincron, montaj, mixaj provizoriu şi final, digital manipulation, film image, subjective image, sound processing, sound effects, post sync, editing, provisional and final mix |
|||||
|