The influence of interpretative art on the formation of the students` aesthetic views
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
672 1
Ultima descărcare din IBN:
2019-10-28 13:19
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
78.032/.036:37+[780.8:780.649]:781.68+780.8:780.649.071.2(478) (1)
Muzică (1808)
Educație (14220)
SM ISO690:2012
SVIRIDENKO, Natalia. The influence of interpretative art on the formation of the students` aesthetic views. In: Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică, 2018, nr. 2(33), pp. 11-14. ISSN 2345-1408.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studiul artelor şi culturologie: istorie, teorie, practică
Numărul 2(33) / 2018 / ISSN 2345-1408 /ISSNe 2345-1831

The influence of interpretative art on the formation of the students` aesthetic views

Influența artei interpretative asupra formării orientărilor estetice ale elevilor

CZU: 78.032/.036:37+[780.8:780.649]:781.68+780.8:780.649.071.2(478)

Pag. 11-14

Sviridenko Natalia
 
Institute of Arts, Kyev Borys Grinchenko University
 
 
Disponibil în IBN: 23 octombrie 2019


Rezumat

The article deals with the formation of aesthetic views in the education system from ancient times in a short excursion to the XIX century, up to that period in the history of art, when the attitude to the art of the past changed from the idea of progress to the position of a historical approach. There has existed special impact on the education system such as the peculiarities of the revival of the musical heritage of the past in the twentieth century in the USSR, the opening of the Organ Hall in Chisinau, performing activities, the significant role of L.I. Roizman in training specialists-organists, the theoretical basis and their spreading in the minds of students.

În articolul ce urmează sunt examinate, într-o mică digresiune, chestiuni referitoare la formarea orientărilor estetice în procesul de instruire, începând din perioada antică până în sec. XIX, și anume – până în perioada dezvoltării artistice, când are loc modificarea atitudinii față de arta trecutului de la ideea progresului spre poziția tratării istorice. O influență deosebită asupra dezvoltării sistemului de învățământ au avut: particularitățile renașterii moștenirii culturale din trecutul sec. XX în fosta URSS, inaugurarea Sălii cu Orgă din Chișinău, activitatea interpretativă și rolul semnificativ al lui L.I. Roizman în pregătirea specialiștilor organiști, baza teoretică și răspândirea lor în mentalitatea elevilor.

Cuvinte-cheie
music, historicism, organ, harpsichord, performance, Organ Hall, master, students, science, education,

muzica, istorism, organ, clavecin, interpretare, Sala cu Orgă, maestru, elev, ştiinţă, educaţie