Articolul precedent |
Articolul urmator |
782 80 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 22:05 |
SM ISO690:2012 LUNGU, Viorelia. Rolul valorilor morale în secolul XXI. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 120-126. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
|||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | |||||
|
|||||
Pag. 120-126 | |||||
|
|||||
Descarcă PDF | |||||
Rezumat | |||||
Today the moral is confronted by self-interest (in front of which it is losing the ground): "it would be moral to act in some way, but the other way is easier and more fruitful; however, nobody respects ideals"...This situation leads to a flawed relationship in general, to the contradictions and different views, to the wars. By this fact it explains the great interest concerning the values and moral education, according to Andre Malraux and G.Lipovetsky, XXI century will be moral or will not be. The moral values (goodness, justice, sincerity) are learned only by the presence of a model - parent, teacher etc. |
|||||
Cuvinte-cheie valori morale, bine, dreptate, sinceritate |
|||||
|